Media na świecie huczą, że firmie Panasonic nie chciało się trudzić się robieniem rzeczywistych zdjęć swojego produktu na prawdziwych ludziach, więc cyfrowo umieścił je w bezpłatnych zdjęciach z Shutterstock i Getty Images. Jakby tego było mało przykleił głowę białego człowieka do ciała czarnego mężczyzny, zmieniając jego odcień skóry, aby pasował.
Na szczegółowych analizach widać, że zdjęcie jest montowane. Te same ręce, koszula (z takimi samymi fałdami), ten sam układ ramion i tę samą szyję, w tej samej postawie. Ktoś po prostu zabrał ciało czarnoskórego wsadził głowę białego, rozjaśnił jego skórę i zmienił kolor kontrolera gier i koszuli. I gotowa reklama.
CZYTAJ TAKŻE: Jest narzędzie do wykrywania przerobionych zdjęć. Czas na deepfake
The Verge pyta, czy cokolwiek faktycznie zabrania firmie Panasonic modyfikowania obrazów w ten sposób, czy też oryginalni fotografowie i modelki mają w ogóle coś do powiedzenia — kupując nieodpłatnie obraz na tych platformach, kupujesz możliwość swobodnego korzystania i modyfikowania go bez konieczności negocjowania z artystą.