PayPal chce kupić wielki serwis społecznościowy

Gigant rynku płatności PayPal Holdings negocjuje przejęcie serwisu społecznościowego Pinterest, poinformował Reuters powołując się na anonimowe źródła.

Publikacja: 20.10.2021 21:01

PayPal chce kupić wielki serwis społecznościowy

Foto: Bloomberg

Potencjalna cena za akcję Pinterest, która pojawiła się podczas negocjacji, to 70 dol., co oznacza wycenę spółki na poziomie ok. 39 mld dolarów. Oznaczałaby to premię wysokości 26 proc. dla akcjonariuszy Pinterest, posiadających akcje we wtorek na zamknięciu sesji.

PayPal i Pinterest nie komentują informacji Reutera. Według anonimowego źródła agencji informacyjnej negocjacje są poufne.

Akcje PayPala spadły o około 3,5 proc., podczas gdy akcje Pinteresta wzrosły o ponad 10 proc. do 61,55 dolarów.

Czytaj więcej

Ojciec chrzestny Doliny Krzemowej. On rozdaje karty

Wiadomość o potencjalnej transakcji pojawia się niecały tydzień po tym, jak współzałożyciel Pinteresta, Evan Sharp, ogłosił plany opuszczenia firmy i dołączenia do LoveFrom, firmy kierowanej przez Jony'ego Ive, projektanta wielu kultowych produktów Apple. Sharp założył popularny internetowy notatnik i platformę do udostępniania zdjęć wraz z Benem Silbermannem, który jest dyrektorem generalnym firmy oraz Paulem Sciarrą, który odszedł z firmy w 2012 roku.

W zeszłym miesiącu PayPal ogłosił przejęcie japońskiej firmy Paidy - platformy usługowej typu kup teraz, zapłać później za około 2,7 mld dolarów (300 mld jenów), płacąc głównie w gotówce, aby wzmocnić swoją działalność w Japonii – pisze portal TechCrunch.

Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem