Teraz – wedle doniesień amerykańskich mediów – ma budować wirtualny świat, który stanie się częścią ogłoszonego niedawno przez Facebooka tzw. metaverse.

Unity to wiodący producent technologii dla gier wideo, autor silnika do tworzenia trójwymiarowych oraz dwuwymiarowych animacji. Z kolei firma Jacksona to absolutny potentat w branży filmowych efektów. Poza „Władcą Pierścieni” studio uczestniczyło w tworzeniu „Avatara”, wielu dzieł Marvela, czy serialu „Gra o Tron”. Serwis The Verge podaje, że akwizycja to wyzwanie rzucone przez Unity liderowi rynku - Unreal Engine (część firmy Epic Games). Ale za transakcją, w ramach której przejętych zostanie 270 inżynierów i dziesiątki zaawansowanych narzędzi, kryje się coś więcej.

Inwestycja, która będzie sfinalizowana do końca br. w gotówce i akcjach, ma być krokiem w stronę budowy nowych wirtualnych światów, w których będziemy – wedle wizji Marka Zuckerberga – już niedługo funkcjonować jak w realnym życiu. Chodzi o ogłoszony przez Facebooka projekt metaverse, czyli tzw. meta wszechświata. Jak opisywał to ostatnio Zuckerber, w ramach tego świata będzie można wysłać swój holograficzny obraz na koncert z przyjacielem, który uczestniczy w prawdziwym wydarzeniu, spotkać się przy wirtualnych stołach z kolegami z pracy, pracującymi zdalnie, czy pograć w gry z awatarami przyjaciół.

Czytaj więcej

Facebook zmienia nazwę firmy na Meta. W planach awatary i wirtualny targ

Jak informuje serwis Engadget, Unity chce uczestniczyć w tworzeniu „nowej rzeczywistości”, stąd zainwestowało w najwyższej jakości narzędzia do animacji twarzy, tworzenia wirtualnych pejzaży miejskich i modelowania deformacji obiektów od Weta. „Ujednolicone narzędzia oraz niesamowici naukowcy i technolodzy Weta Digital przyspieszą naszą misję, aby zapewnić twórcom treści łatwe w użyciu i wydajne narzędzia, które pozwolą urzeczywistnić ich wizje. Czymkolwiek jest lub będzie metaverse, wierzymy, że zostanie on zbudowany przez twórców treści, takich jak my” – napisali na blogu przedstawiciele Unity.

Część zespołów od efektów i animacji Weta Digital po akwizycji utworzą oddzielny podmiot – WetaFX. Peter Jackson będzie nadal posiadał w nim większościowy udział.