Opublikowane właśnie dane za 2020 r. uwzględniają oglądalność filmów w serwisie, przychody generowane przez youtuberów i twórców (m.in. z branży muzycznej) oraz firm działających na tej platformie.

Każdego dnia na całym świecie ogląda się około miliarda godzin filmów publikowanych na YouTube. W Polsce oglądalność filmów w serwisie generuje znaczne przychody dla twórców YouTube i innych firm (np. zajmujących się dźwiękiem, montażem, usługami wsparcia itp.), co z kolei wspiera działalność gospodarczą i miejsca pracy w ich łańcuchach dostaw oraz w całej gospodarce – zauważają eksperci Oxford Economics.

Przykładem prosperującego tego typu biznesu jest Video Brothers (rodzima firma ma 320 kanałów na YouTube z łącznie ponad 30 mln subskrypcji) - jej obroty wynoszą ok. 2 mln euro rocznie.

Z danych YouTube wynika, że odsetek polskich kanałów, których zarobki osiągają 5-cyfrowe kwoty lub większe wzrósł w pandemicznym roku o ponad 35 proc. W sumie nad Wisłą działa już ponad 2 tys. kanałów, które mają co najmniej 100 tys. (to o ponad 1/5 więcej niż rok wcześniej). O 30 proc. wzrosła liczba kanałów liczących ponad 1 mln subskrypcji (ich liczba przekroczyła 150). Warto podkreślić, że więcej niż 1/4 czasu oglądania treści produkowanych przez kanały w Polsce pochodzi z zagranicy.