Reklama

Pracownicy Facebooka muszą przyjąć trzecią dawkę szczepionki

Koncern Meta Platforms (d. Facebook) poinformował, że bez zaświadczenia o otrzymaniu dawki przypominającej szczepionki przeciwko Covid-19 powrót do biur będzie niemożliwy. Tylko niektórym niezaszczepionym firma pozwoli na pracę zdalną.

Publikacja: 11.01.2022 12:40

Mark Zuckerberg stawia na obowiązkowe szczepienie

Mark Zuckerberg stawia na obowiązkowe szczepienie

Foto: Bloomberg

Pracownicy wracający do pracy w amerykańskich biurach będą musieli pokazać stosowne zaświadczenie. Do tej pory wymagano jedynie pełnego zaszczepienia, bez konieczność przyjęcia tzw. boostera. Firma postanowiła jednak zaostrzyć swoje stanowisko po wzroście zakażeń związanych z wariantem Omikron.

Pracownicy, którzy nie przyjmą trzeciej dawki, będą mogli zgłosić chęć pracy zdalnej na pełen etat. Dotyczy to jednak tylko tych, którzy z powodów zdrowotnych lub religijnych nie zostaną zaszczepieni.

Wobec pracowników, którzy nie podejmą żadnej decyzji (o zaszczepieniu lub pracy zdalnej), zostaną podjęte procedury dyscyplinarne, do których wlicza się rozwiązanie umowy – oświadczyła rzeczniczka Meta Platforms.

Czytaj więcej

Tatuaż zamiast certyfikatu szczepień na Covid-19

Opóźniony został także powrót do biur, który pierwotnie miał nastąpić 31 stycznia. Pracownicy Mety wrócą do nich dopiero 28 marca.

Reklama
Reklama

Firma Marka Zuckerberga nie jest jedyną, która wymaga szczepień od powracających do biur pracowników. Do tego grona zaliczają się chociażby BlackRock, Google, czy nawet McDonald’s. Jak wskazują badania firmy doradczej Gartner z grudnia 2021 r., nie jest to niszowy trend: aż 46 proc. największych amerykańskich pracodawców wymaga certyfikatów zaszczepienia, a 8 proc. oczekuje certyfikatów dawki przypominającej.

Globalne Interesy
Chińczycy przejmują giganta robotyki z USA. Obawy o inwigilację
Globalne Interesy
YouTube tnie konta, twórcy w panice. Fani Pokemonów ruszają do ataku
Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Fulu rzuca wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama