Reklama
Rozwiń
Reklama

YouTube nie radzi sobie z kłamcami. Dramatyczny apel

Grupa ponad 80 organizacji fact-checkingowych z całego świata nazwało YouTube „jednym z głównych kanałów dezinformacji”. Przedstawiciele organizacji chcą by platforma wkładała więcej wysiłku w rozwiązanie rosnącego problemu.

Publikacja: 16.01.2022 13:00

YouTube nie radzi sobie z kłamcami. Dramatyczny apel

Foto: Bloomberg

Wśród tych organizacji znalazła się także też trzy z Polski: Fakenews.pl, Demagog Association oraz Pravda. Organizacje wspólnie wskazują w liście, że YouTube musi podjąć odpowiednie działania i to natychmiast. Sygnatariusze napisali, że od wybuchu pandemii Covid-19 platforma stałą się jednym z głównych kanałów dezinformacji online na całym świecie.

„Nie dostrzegamy znaczących wysiłków ze strony YouTube, aby wdrożyć zasady, które rozwiązałyby ten problem. Wręcz przeciwnie: YouTube pozwala wykorzystywać swoją platformę przez pozbawione skrupułów podmioty do manipulowania i wykorzystywania ludzi oraz organizowania się i zbierania funduszy. Obecne mechanizmy są niewystarczające” – napisano w liście.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Globalne Interesy
Elon Musk szykuje „najbardziej pamiętną premierę w historii”. Latająca Tesla?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Globalne Interesy
Jak Nvidia wygrała boom AI. Jej szef to niezwykle barwna postać
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama