Aktualizacja: 13.03.2025 03:21 Publikacja: 28.08.2022 14:55
Foto: Netflix
Netflix ma oferować tańszy abonament, ale za to będzie wyświetlać reklamy. Jak podaje Bloomberg taka opcja będzie kosztować 7-9 dol. miesięcznie. Tymczasem najtańszy z obecnych pakietów kosztuje 10 dol. (w Polsce ów pakiet abonamentowy to wydatek 29 zł). Wersja z dostępem do materiałów w jakości 4K wyceniona jest zaś na 20 dol. Na razie nie wiadomo, kiedy taka usługa wystartuje nad Wisłą. Pierwsze sześć krajów zyska dostęp do Netflixa z reklamami jeszcze w tym roku. Szersze wdrożenie tego rozwiązania firma zaplanowała na 2023 r.
Eutelsat, francuski operator satelitarny jest nadzieją Europy o uniezależnienie się od Starlinka, należącego do Elona Muska. Akcje europejskiego koncernu rosną w imponujący sposób. Ale są też inni rywale Starlinka.
Grzegorz Wrochna stracił stanowisko prawdopodobnie z powodu nieprawidłowości w informowaniu przez agencję o ryzyku dla ludności podczas niedawnego niekontrolowanego wejścia w atmosferę członu rakiety Falcon 9. Na Wielkopolskę spadły wówczas fragmenty rakiety.
Hangzhou, miasto centrala Alibaby, wypuściło na rynek grupę start-upów, które mają być następcą potentata e-handlu. W tym wąskim gronie jest np. DeepSeek.
Konsekwencje wprowadzenia podatku cyfrowego, który objąłby m.in. takich gigantów jak Meta i Google, mogą być dla nas bolesne – ostrzega szef izby zrzeszającej polskie firmy AI. Sprawdziliśmy jednak, ile dziś big techy płacą nad Wisłą.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski ogłosił, że podległy mu resort w ciągu najbliższych miesięcy przedstawi koncepcję opodatkowania przychodów lub zysków big techów działających w naszym kraju.
Nie doświadczamy rzeczywistości doskonałej. Rzeczywiste ukrywa się w cieniu przez całe nasze życie, ale go nie widzimy. Mylimy je ciągle z czym innym. Lęk opiera się na niewidzeniu całości. Gdyby dało się dotrzeć tam i wszystko zobaczyć, nasz lęk prysnąłby jak bańka mydlana.
Nie z każdego polityka da się „ulepić” politycznego lidera – mówi prof. Ewa Marciniak, politolożka i dyrektorka CBOS.
Fabryka Volkswagena w Osnabrück byłaby dobrym miejscem do produkcji wojskowej, powiedział dyrektor generalny Rheinmetall. Niemiecki producent samochodów rozważa sposoby na ponowne wykorzystanie obiektu. Jest skłonny także sprzedać swój zakład.
W lipcu Ryanair uruchomi trasę z Katowic do Budapesztu. Będzie to połączenie sezonowe, obsługiwane do października.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Kontrolowana przez Skarb Państwa spółka będzie dalej budować biura, magazyny i mieszkania, stawia też na PRS. PHN będzie płacić dywidendy, może utworzyć REIT, jeśli zostaną przyjęte przepisy, które to umożliwią.
Produkcja Forda Focusa zostanie zakończona pod koniec 2025 roku. To oznacza koniec pewnej ery. Następcy popularnego samochodu klasy kompaktowej Forda nie widać. Pierwsza generacja Focusa pojawiła się na rynku w 1998 roku.
Z prognozy przedstawionej przez Grupę Volkswagena na 2025 rok wynika, że w 2025 roku marża zysku nie spadnie, a przychody wzrosną. Jednak 2024 r. przyniósł Grupie głębokie zmiany. Anulowano gwarancję zatrudnienia, ogłoszono zamknięcie fabryk. Koncern odnotował zysk w wysokości 19 mld euro – co oznacza spadek o 15,4 proc. rok do roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas