Reklama

Chipów już nie zabraknie? Kryzys się kończy

Czas dostawy chipów skrócił się o sześć dni w październiku, co stanowi największy spadek od 2016 r., co dowodzi, że popyt na te komponenty elektroniczne szybko się zmniejsza. To m.in. efekt spowolnienia gospodarczego.

Publikacja: 14.11.2022 02:58

Chipów już nie zabraknie? Kryzys się kończy

Foto: Bloomberg

Czas realizacji – różnica między zamówieniem chipa a jego dostarczeniem – wynosił średnio 25,5 tygodnia w październiku, wynika z badań przeprowadzonych przez Susquehanna Financial Group, które cytuje Bloomberg. „Aż 70 proc. firm twierdzi, że są w stanie szybciej dostarczać chipy” – napisał analityk firmy Christopher Rolland.

To oznacza, że kryzys związany z brakiem chipów zmierza ku końcowi. Przedstawiciele branży półprzewodników wartej 580 miliardów dolarów tłumaczą, że popyt spada w obliczu słabnącej gospodarki i słabszych wydatków konsumpcyjnych. Oznacza to nagłą zmianę w branży, której problemem była niezdolność do realizacji wszystkich zamówień w ciągu ostatnich dwóch lat. Półprzewodniki zazwyczaj przechodzą złożony proces produkcyjny, który trwa ponad trzy miesiące, ale klienci musieli czekać nawet rok.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
„Time” wskazał 100 najbardziej wpływowych osób w AI. Polacy na liście i duże zaskoczenie
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Globalne Interesy
Szef Nvidii: AI skróci tydzień pracy do 4 dni, część zawodów zniknie
Globalne Interesy
Elon Musk w opałach. Cenni użytkownicy uciekają do konkurencji
Globalne Interesy
„To nie jest inteligencja, to hipnoza”. Szef giganta z Doliny Krzemowej ostro o AI
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja niszczy własnych twórców? Dolina Krzemowa w panice
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama