Coraz więcej wiadomo o działaniach, które mają uratować Twittera po miesiącach chaosu, cięć kosztów i ucieczki reklamodawców. Dwa tygodnie po zatrudnieniu na stanowisku dyrektora generalnego Linda Yaccarino po raz pierwszy przedstawiła swoje plany inwestorom. Omówiła je agencja Reuters.
W prezentacji Yaccarino miała ujawnić, że firma prowadzi rozmowy z ważnymi postaciami z kręgów politycznych i branży rozrywkowej, operatorami usług płatniczych oraz wydawcami wiadomości i mediów na temat potencjalnych partnerstw.
Po tym, jak Musk przejął Twittera w październiku ubiegłego roku, firma stanęła w obliczu zwolnień tysięcy pracowników, krytyki za luźną moderację treści i exodusu wielu reklamodawców, którzy nie chcieli, aby ich reklamy pojawiały się obok nieodpowiednich treści.
Zatrudnienie przez Muska Yaccarino, wieloletniego dyrektora ds. reklamy, było sygnałem, że reklamy pozostały priorytetem dla Twittera. Jak wynika z prezentacji, wiele firm cofnęło zakaz zamieszczania na Twitterze reklam po przejęciu władzy przez Muska. Chodzi o znane marki, w tym Warner Bros, Mondelez, McDonald's i Walmart.
Yaccarino powiedziała inwestorom, że wydatki na reklamę w kilku kategoriach reklamodawców wzrosły o co najmniej 40 proc. rok do roku, w tym na zdrowie, pakowane towary konsumpcyjne i usługi finansowe.