Twitter ujawnia plany rozwoju. Czy odbije się od dna?

Platforma społecznościowa skupi się na treściach wideo, płatnościach i e-handlu. Chce też odzyskać wpływy z reklamy cyfrowej. Powstałby serwis na wzór chińskiego WeChat.

Aktualizacja: 19.06.2023 07:16 Publikacja: 18.06.2023 11:37

Zatrudnienie przez Muska Lindy Yaccarino, wieloletniego dyrektora ds. reklamy, było sygnałem, że rek

Zatrudnienie przez Muska Lindy Yaccarino, wieloletniego dyrektora ds. reklamy, było sygnałem, że reklamy pozostały priorytetem dla Twittera

Foto: Bloomberg

Coraz więcej wiadomo o działaniach, które mają uratować Twittera po miesiącach chaosu, cięć kosztów i ucieczki reklamodawców. Dwa tygodnie po zatrudnieniu na stanowisku dyrektora generalnego Linda Yaccarino po raz pierwszy przedstawiła swoje plany inwestorom. Omówiła je agencja Reuters.

W prezentacji Yaccarino miała ujawnić, że firma prowadzi rozmowy z ważnymi postaciami z kręgów politycznych i branży rozrywkowej, operatorami usług płatniczych oraz wydawcami wiadomości i mediów na temat potencjalnych partnerstw.

Po tym, jak Musk przejął Twittera w październiku ubiegłego roku, firma stanęła w obliczu zwolnień tysięcy pracowników, krytyki za luźną moderację treści i exodusu wielu reklamodawców, którzy nie chcieli, aby ich reklamy pojawiały się obok nieodpowiednich treści.

Zatrudnienie przez Muska Yaccarino, wieloletniego dyrektora ds. reklamy, było sygnałem, że reklamy pozostały priorytetem dla Twittera. Jak wynika z prezentacji, wiele firm cofnęło zakaz zamieszczania na Twitterze reklam po przejęciu władzy przez Muska. Chodzi o znane marki, w tym Warner Bros, Mondelez, McDonald's i Walmart.

Yaccarino powiedziała inwestorom, że wydatki na reklamę w kilku kategoriach reklamodawców wzrosły o co najmniej 40 proc. rok do roku, w tym na zdrowie, pakowane towary konsumpcyjne i usługi finansowe.

Pod rządami Muska Twitter zmienił nazwę firmy na X Corp., odzwierciedlając wizję miliardera, aby stworzyć „super aplikację”, taką jak chiński WeChat, która obejmowałaby płatności cyfrowe i inne usługi. Twitter ubiega się o licencje na obsługę płatności we wszystkich 50 stanach USA.

Firma skupiła się również na rozwijaniu treści wideo na platformie. Na wideo przypada obecnie ponad 10 proc. czasu spędzonego przez użytkowników na Twitterze.

Były gospodarz Fox News Tucker Carlson uruchomił nowy program na początku tego miesiąca na platformie o nazwie „Tucker on Twitter”. Twitter przewiduje, że może sprzedawać reklamy i sponsoring wraz z filmami od Carlsona i innych twórców treści – pisze Reuters, powołując się na swoje źródła.

Czytaj więcej

Twitter wart już tylko jedną trzecią tego, co zapłacił Musk. Możliwy zakaz w UE

Zdaniem Yaccarino Musk wyraził „silne poparcie dla jej pomysłów, a współpraca rozpoczęła się pozytywnie”.

Czas nagli, bo Twitterowi wyrasta konkurencja. Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, rozmawia z celebrytami takimi jak Oprah Winfrey i Dalajlama, by zostali pierwszymi użytkownikami nowego serwisu Threads. Z kolei Jack Dorsey, założyciel Twittera, zbudował nową aplikację Bluesky. Konkurencja chce skorzystać z sytuacji. Musk jest krytykowany za wpuszczanie doń osób budzących kontrowersje oraz za wielkie cięcia kosztów, które czynią go podatnym na mowę nienawiści, dezinformacje i awarie.

Co gorsza, serwisowi grozi nie tylko dalszy spadek wartości, ale i konflikt z europejskimi regulatorami po wycofaniu się z unijnego kodeksu dobrych praktyk dotyczących walki z dezinformacją. Firma Fidelity zmieniła wycenę księgową swoich udziałów w Twitterze, oceniając, że serwis jest wart już tylko jedną trzecią kwoty 44 mld dol. zapłaconej przez Elona Muska.

Twitter pod rządami Muska ponosi jednak nie tylko porażki. Wbrew obawom wielu komentatorów, nie doszło do technicznego załamania tego serwisu. Wprowadził on nowe funkcjonalności, takie jak zamieszczanie długich tweetów i przygotowuje nowe.

Coraz więcej wiadomo o działaniach, które mają uratować Twittera po miesiącach chaosu, cięć kosztów i ucieczki reklamodawców. Dwa tygodnie po zatrudnieniu na stanowisku dyrektora generalnego Linda Yaccarino po raz pierwszy przedstawiła swoje plany inwestorom. Omówiła je agencja Reuters.

W prezentacji Yaccarino miała ujawnić, że firma prowadzi rozmowy z ważnymi postaciami z kręgów politycznych i branży rozrywkowej, operatorami usług płatniczych oraz wydawcami wiadomości i mediów na temat potencjalnych partnerstw.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT z nieprawdopodobnym skokiem wartości. Wycena: ponad 150 mld dol.
Globalne Interesy
Mały hipopotam zaczarował rynki finansowe. Dał krociowe zarobki
Globalne Interesy
Koniec mitu Elona Muska jako Midasa. Trudno uwierzyć, ile jest wart dawny Twitter
Globalne Interesy
Elon Musk chce wkrótce zabrać ludzkość na Marsa. O czymś jednak zapomniał
Globalne Interesy
Powstaje pierwszy komercyjny mikroreaktor jądrowy. Przełom w energetyce