Mała aplikacja przez pomyłkę stała się hitem. Tego Zuckerberg nie przewidział

Stworzona przez Metę, właściciela Facebooka, nowa aplikacja społeczna Threads, będąca konkurencją dla Twittera, osiągnęła gigantyczny sukces. Niespodziewanie zyskał na tym mały rywal komunikatora Slack.

Publikacja: 17.07.2023 12:41

Threads stał się prawdziwym hitem, deklasując choćby ChatGPT, który na przekroczenie 100 mln użytkow

Threads stał się prawdziwym hitem, deklasując choćby ChatGPT, który na przekroczenie 100 mln użytkowników potrzebował dwóch miesięcy

Foto: Bloomberg

Tylko w ciągu tylko pięciu dni na Threads zarejestrowało się ponad 100 mln użytkowników. Powiązana z Instagramem aplikacja Threads, między 3 a 7 lipca była wymieniana w internecie (tylko w języku angielskim) aż ponad 70 tys. razy i – jak pokazują statystyki SentiOne – wzmianki te zebrały 119 mln wyświetleń zasięgu. Threads stał się prawdziwym hitem, deklasując choćby ChatGPT, który na przekroczenie 100 mln użytkowników potrzebował dwóch miesięcy, czy Twittera (jemu uzbierania takiej bazy zajęło 5,5 roku). Wynik jest tym bardziej okazały, że Threads nie jest dostępny w Europie.

Boomu na serwis Marka Zuckerberga stał się potężnym zagrożeniem dla Twittera, ale przyniósł, dość niespodziewanie, również historyczny skok liczby ściągnięć mało znanej aplikacji do komunikacji wewnątrz przedsiębiorstw. Chodzi o oprogramowanie stworzone przez Rousseau Kaziego, który sam określa je jako alternatywę dla Slacka (zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej). Powodem nietypowego zainteresowania apką Kaziego była ta sama nazwa co serwisu Mety, a więc Threads. Tyle, że adres rywala Twittera to Threads.net, podczas gdy konkurent Slacka ma domenę – Thre-ads.com. Gdy serwis Zuckerberga wystartował tysiące osób rzuciło się do sklepów mobilnych z aplikacjami i ściągało program Threads, nie patrząc na jego opis.

Czytaj więcej

To może zniszczyć Twittera. Threads Zuckerberga przyciąga wielkie nazwiska

Zbieżność nazw (Threads.com istniał wcześniej, od 2019 r.) i błąd internautów instalujących aplikację Kaziego sprawił, że tylko w okresie od 6 do 12 lipca pobrano ją niemal 900 tys. razy. A, jak podają eksperci Data.ai, przed tym okresem zainteresowanie Threads.com „było niewielkie”. W konsekwencji Threads.com z impetem wszedł na listę 100 najpopularniejszych aplikacji świata. Tylko w sklepie App Store uplasował się na 52. Pozycji najczęściej pobieranych programów. Fakt, że Threads od Zuckerberga nie jest dostępny w UE, sprawił, iż serwis Kaziego w niektórych krajach europejskich wszedł nawet do top 10 (internauci nie widząc, że konkurent Twittera jest niedostępny bezwiednie ściągali apkę Kaziego) – tak stało choćby w Niemczech, Hiszpanii, czy Włoszech – donosi portal Techcrunch.

Nowa aplikacja Mety nie jest obecnie oficjalnie dostępna w Europie ze względu na swoją agresywną politykę gromadzenia danych oraz niejasne zasady ochrony prywatności użytkowników, niezgodne z prawem unijnym. Entuzjastyczne przyjęcie platformy Threads w Stanach Zjednoczonych i w Azji, mimo wsparcia ze strony europejskich użytkowników, umocniło jej pozycję jako ważnego gracza na rynku mediów społecznościowych. – Znaczenie tych sukcesów w dłuższej perspektywie nie jest jeszcze jasne. Długoterminowe powodzenie aplikacji będzie zależeć od tego, jak firma będzie w stanie zrównoważyć swoje agresywne strategie gromadzenia danych z rosnącymi obawami użytkowników i regulatorów o ich prywatność – komentuje Wojciech Łuszczyński z SentiOne.

Po pierwotnym boomie na Threads.net widać już odpływ użytkowników. Eksperci wskazują, że spadki sięgają 20 proc. względem szczytu. Z kolei Rousseau Kazi, który jest byłym pracownikiem Mety (był dyrektorem produktu w Facebooku) nie zamierza wykorzystywać omyłkowego boomu na jego aplikację. Na stronie głównej serwis zamieścił oświadczenie, że platforma „nie jest powiązana z Instagramem”.

Tylko w ciągu tylko pięciu dni na Threads zarejestrowało się ponad 100 mln użytkowników. Powiązana z Instagramem aplikacja Threads, między 3 a 7 lipca była wymieniana w internecie (tylko w języku angielskim) aż ponad 70 tys. razy i – jak pokazują statystyki SentiOne – wzmianki te zebrały 119 mln wyświetleń zasięgu. Threads stał się prawdziwym hitem, deklasując choćby ChatGPT, który na przekroczenie 100 mln użytkowników potrzebował dwóch miesięcy, czy Twittera (jemu uzbierania takiej bazy zajęło 5,5 roku). Wynik jest tym bardziej okazały, że Threads nie jest dostępny w Europie.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił