Facebook i Instagram mają problem. Norwegia wprowadziła zakaz śledzenia

Norweski Urząd Ochrony Danych nakazał koncernowi Meta, firmie macierzystej Facebooka i Instagrama, zaprzestanie wyświetlania użytkownikom spersonalizowanych reklam na podstawie ich aktywności online.

Publikacja: 17.07.2023 18:47

Norwegia oceniana jest jako najlepszy na świecie kraj do mieszkania. Ale nie przez Facebooka

Norwegia oceniana jest jako najlepszy na świecie kraj do mieszkania. Ale nie przez Facebooka

Foto: Fotorzepa/Iwona Trusewicz

Gigant mediów społecznościowych wkrótce otrzyma w Norwegii tymczasowy zakaz śledzenia użytkowników online w celu kierowania do nich reklam. Zakaz wchodzi w życie od sierpnia, zgodnie z informacją uzyskaną przez Politico, a pismo trafiło do Meta 14 lipca.

Praktyka reklamowa Meta na Facebooku i Instagramie obejmuje obecnie „przetwarzanie bardzo prywatnych i wrażliwych danych osobowych poprzez wysoce nieprzejrzyste i inwazyjne operacje monitorowania i profilowania” – napisała norweska agencja Datatilsynet. Zakaz tzw. reklamy behawioralnej obowiązywać będzie przez trzy miesiące, począwszy od 4 sierpnia. Facebook i Instagram będą mogły wyświetlać użytkownikom spersonalizowane reklamy, ale tylko na podstawie informacji podanych przez użytkowników w sekcji „o” ich profili. Meta będzie płacić dzienne kary w wysokości 1 miliona koron norweskich (89,5 tys. euro), jeśli nie zastosuje się do nakazu.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Globalne Interesy
AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę w sieci czeka rewolucja
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Globalne Interesy
Apple wprowadzi zupełnie nową kategorię sprzętu. To będzie starcie gigantów
Globalne Interesy
„Zabójca smartfonów" na horyzoncie. Wziął się za niego gigant AI
Globalne Interesy
Donald Trump bije w Apple. Grozi potężnymi cłami
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Globalne Interesy
Koniec Viaplay w Polsce. Skandynawowie odkryli karty. Co z abonentami?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont