Gigant mediów społecznościowych wkrótce otrzyma w Norwegii tymczasowy zakaz śledzenia użytkowników online w celu kierowania do nich reklam. Zakaz wchodzi w życie od sierpnia, zgodnie z informacją uzyskaną przez Politico, a pismo trafiło do Meta 14 lipca.
Praktyka reklamowa Meta na Facebooku i Instagramie obejmuje obecnie „przetwarzanie bardzo prywatnych i wrażliwych danych osobowych poprzez wysoce nieprzejrzyste i inwazyjne operacje monitorowania i profilowania” – napisała norweska agencja Datatilsynet. Zakaz tzw. reklamy behawioralnej obowiązywać będzie przez trzy miesiące, począwszy od 4 sierpnia. Facebook i Instagram będą mogły wyświetlać użytkownikom spersonalizowane reklamy, ale tylko na podstawie informacji podanych przez użytkowników w sekcji „o” ich profili. Meta będzie płacić dzienne kary w wysokości 1 miliona koron norweskich (89,5 tys. euro), jeśli nie zastosuje się do nakazu.