TikTok twierdzi, że nowe posty tylko z tekstem, zamiast kojarzonych z serwisem krótkich nagrań wideo, dadzą użytkownikom inny sposób wyrażania siebie. Użytkownicy serwisu będą teraz mieli do dyspozycji trzy opcje w aplikacji – publikowanie zdjęć, filmów lub tekstu. Będą też mogli dostosowywać posty, dodając dźwięk, lokalizację lub tzw. duety, które są reakcjami wideo na posty innych użytkowników TikTok. - Te funkcje sprawiają, że posty tekstowe są tak samo dynamiczne i interaktywne, jak każdy post wideo lub zdjęcie – podał TikTok.
TikTok, który jest własnością chińskiego ByteDance, niedawno uruchomił nową usługę strumieniowego przesyłania muzyki, TikTok Music, w Brazylii i Indonezji. W zeszłym tygodniu firma uruchomiła również wersję beta usługi w Singapurze, Meksyku i Australii. Rzecznik firmy powiedział, że pozwoli to użytkownikom „słuchać, udostępniać i pobierać muzykę, którą odkryli na TikTok, a także dzielić się ulubionymi utworami i artystami ze społecznością TikTok”. Aplikacja testuje inne funkcje, w tym nowy tryb poziomy z wybranymi użytkownikami z całego świata.
Czytaj więcej
Elon Musk, właściciel Twittera, chce zmienić nie tylko markę i wyraźnie odciąć się od przeszłości - ocenia w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Marek Staniszewski, ekspert ds. strategii brandingu, założyciel firmy doradczej Heuristica.
W 2021 roku TikTok stał się najpopularniejszym miejscem online na świecie, miał nawet więcej odsłon niż amerykański gigant wyszukiwarek Google. W tym roku aplikacja podała również, że ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie.
Konkurencja między rywalizującymi ze sobą firmami mediów społecznościowych – takimi jak Meta, właściciel Facebooka i Instagrama oraz X, jak nazywa się teraz platforma Twitter Elona Muska – zaostrzyła się w ostatnich tygodniach. W poniedziałek Twitter Elona Muska porzucił swoje słynne logo niebieskiego ptaka i przeszedł na czarno-biały X.