Reklama

Chiński gracz atakuje Twittera i Threads. Zaskakująca nowa opcja

Aplikacja z krótkimi filmami wideo TikTok wprowadza możliwość zamieszczania oddzielnych postów tekstowych. To zaostrzy jeszcze bardziej wojnę na rynku mediów społecznościowych.

Publikacja: 25.07.2023 13:49

W 2021 roku TikTok stał się najpopularniejszym miejscem online na świecie, miał nawet więcej odsłon

W 2021 roku TikTok stał się najpopularniejszym miejscem online na świecie, miał nawet więcej odsłon niż amerykański gigant wyszukiwarek Google. W tym roku aplikacja podała również, że ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie

Foto: Adobe Stock

TikTok twierdzi, że nowe posty tylko z tekstem, zamiast kojarzonych z serwisem krótkich nagrań wideo, dadzą użytkownikom inny sposób wyrażania siebie. Użytkownicy serwisu będą teraz mieli do dyspozycji trzy opcje w aplikacji – publikowanie zdjęć, filmów lub tekstu. Będą też mogli dostosowywać posty, dodając dźwięk, lokalizację lub tzw. duety, które są reakcjami wideo na posty innych użytkowników TikTok. - Te funkcje sprawiają, że posty tekstowe są tak samo dynamiczne i interaktywne, jak każdy post wideo lub zdjęcie – podał TikTok.

TikTok, który jest własnością chińskiego ByteDance, niedawno uruchomił nową usługę strumieniowego przesyłania muzyki, TikTok Music, w Brazylii i Indonezji. W zeszłym tygodniu firma uruchomiła również wersję beta usługi w Singapurze, Meksyku i Australii. Rzecznik firmy powiedział, że pozwoli to użytkownikom „słuchać, udostępniać i pobierać muzykę, którą odkryli na TikTok, a także dzielić się ulubionymi utworami i artystami ze społecznością TikTok”. Aplikacja testuje inne funkcje, w tym nowy tryb poziomy z wybranymi użytkownikami z całego świata.

Czytaj więcej

Ekspert: Rebranding Twittera nie musi być zły. To początek większego projektu

W 2021 roku TikTok stał się najpopularniejszym miejscem online na świecie, miał nawet więcej odsłon niż amerykański gigant wyszukiwarek Google. W tym roku aplikacja podała również, że ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie.

Konkurencja między rywalizującymi ze sobą firmami mediów społecznościowych – takimi jak Meta, właściciel Facebooka i Instagrama oraz X, jak nazywa się teraz platforma Twitter Elona Muska – zaostrzyła się w ostatnich tygodniach. W poniedziałek Twitter Elona Muska porzucił swoje słynne logo niebieskiego ptaka i przeszedł na czarno-biały X.

Reklama
Reklama

W tym miesiącu nowa platforma Meta, Threads, została uruchomiona w sklepach z aplikacjami Apple i Android w 100 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. Szef Meta, Mark Zuckerberg, powiedział, że platforma Threads jego firmy zarejestrowała ponad 100 milionów użytkowników w mniej niż pięć dni. Według Muska tweety również zostaną zmienione na „x”.

Globalne Interesy
Revolut rusza z nową usługą, Polska jest pierwsza. Telekomy mogą się bać
Globalne Interesy
Chińczycy przejmują giganta robotyki z USA. Obawy o inwigilację
Globalne Interesy
YouTube tnie konta, twórcy w panice. Fani Pokemonów ruszają do ataku
Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Fulu rzuca wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama