Ekspert: Rebranding Twittera nie musi być zły. To początek większego projektu

Elon Musk, właściciel Twittera, chce zmienić nie tylko markę i wyraźnie odciąć się od przeszłości - ocenia w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Marek Staniszewski, ekspert ds. strategii brandingu, założyciel firmy doradczej Heuristica.

Publikacja: 24.07.2023 16:24

Ekspert: Rebranding Twittera nie musi być zły. To początek większego projektu

Foto: Bloomberg

Szerokim echem odbiła się w mediach niedzielna zapowiedź Elona Muska o rychłym pożegnaniu z charakterystycznym logo i z samą marką Twitter, której miejsce ma zająć X. To dobry pomysł?

Trzeba pamiętać, że sam Elon Musk jest marką i to jedną z najsilniejszych marek w świecie technologicznym. Jest też znany ze swoich ekscentrycznych zachowań a także arogancji wobec mediów, klientów czy byłych pracowników, i jest nieprzewidywalny w swoich posunięciach biznesowych. Trudno więc jednoznacznie powiedzieć, co się kryje za decyzją dotyczącą Twittera, jakie są intencje Muska. Na pewno Twitter ma teraz poważne problemy finansowe, co odbiło się też na jego marce. Zaraz po tym jak Elon Musk przejął go za 44 miliardów dolarów, zaczął się odwrót reklamodawców i dziś Twitter jest wyceniany na niespełna 15 mld dolarów. Możliwe więc, że Elon Musk próbuje uciec do przodu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie i komentarze
Prezes Związku Cyfrowa Polska: Plan dla AI w Europie Środkowo-Wschodniej
Opinie i komentarze
Minister cyfryzacji: Polska wyda rekordowo dużo na cyberbezpieczeństwo
Opinie i komentarze
Prezes Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej: To nie jest nasza wojna
Opinie i komentarze
Polskiego uczonego nazywają „Oppenheimerem AI". Ostrzega: AI może zagrozić demokracji
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Opinie i komentarze
Wiceprezes Amazon Web Services: Nie powinniśmy się bać sztucznej inteligencji