Ekspert: Rebranding Twittera nie musi być zły. To początek większego projektu

Elon Musk, właściciel Twittera, chce zmienić nie tylko markę i wyraźnie odciąć się od przeszłości - ocenia w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Marek Staniszewski, ekspert ds. strategii brandingu, założyciel firmy doradczej Heuristica.

Publikacja: 24.07.2023 16:24

Ekspert: Rebranding Twittera nie musi być zły. To początek większego projektu

Foto: Bloomberg

Szerokim echem odbiła się w mediach niedzielna zapowiedź Elona Muska o rychłym pożegnaniu z charakterystycznym logo i z samą marką Twitter, której miejsce ma zająć X. To dobry pomysł?

Trzeba pamiętać, że sam Elon Musk jest marką i to jedną z najsilniejszych marek w świecie technologicznym. Jest też znany ze swoich ekscentrycznych zachowań a także arogancji wobec mediów, klientów czy byłych pracowników, i jest nieprzewidywalny w swoich posunięciach biznesowych. Trudno więc jednoznacznie powiedzieć, co się kryje za decyzją dotyczącą Twittera, jakie są intencje Muska. Na pewno Twitter ma teraz poważne problemy finansowe, co odbiło się też na jego marce. Zaraz po tym jak Elon Musk przejął go za 44 miliardów dolarów, zaczął się odwrót reklamodawców i dziś Twitter jest wyceniany na niespełna 15 mld dolarów. Możliwe więc, że Elon Musk próbuje uciec do przodu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie i komentarze
Wojciech Szymczak: Czy w świecie AI edukacja jest jeszcze potrzebna
Opinie i komentarze
TikTok stworzył zupełnie nowe medium do rozmowy z wyborcami
Opinie i komentarze
Cyber-strachy wracają do polskiej cyber-wioski
Opinie i komentarze
Programy IT dla edukacji trzeba rozszerzyć. Szkołom brakuje sprzętu i bieżącego wsparcia
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie i komentarze
Zweryfikowane dane nie kłamią