Reklama

Nowy serwis Zuckerberga gniazdem propagandy Rosji i Chin. „Ćwiczenia na demencję”

W przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama, zweryfikowane konta w Threads nie są oznaczone jako media kontrolowane przez państwo. A to głównie serwisy z Rosji i Chin, co pokazuje, że rywal Twittera (obecnie X) już nie radzi sobie z dezinformacją.

Publikacja: 26.07.2023 12:27

Mark Zuckerberg chciał wykorzystać problemy Twittera, przyspieszając start Threads. W efekcie modera

Mark Zuckerberg chciał wykorzystać problemy Twittera, przyspieszając start Threads. W efekcie moderacja nie działa jeszcze dobrze

Foto: Bloomberg

Wspierane przez państwo serwisy informacyjne z Rosji i innych autorytarnych rządów pospieszyły, by dołączyć do Threads, nowej platformy mikroblogowania Meta Platforms, publikując propagandę, taką jak fałszywy film, który rzekomo pokazuje prezydenta Bidena w sklepie przeglądającego książki na temat demencji.

W przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama, ich zweryfikowane konta w Threads nie są oznaczone jako media kontrolowane przez państwo, co rodzi pytania o to, w jaki sposób właściciel Facebooka zamierza nadzorować treści na swojej odpowiedzi na Twittera, która wystartowała w tym miesiącu. Twitter, obecnie przemianowany na X, w 2020 roku zaczął nadawać etykiety państwowym organizacjom informacyjnym, ale pod rządami Elona Muska usunął je w kwietniu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama