Zgodnie z informacjami z wewnętrznych e-maili Amazona, do których dotarł serwis GeekWire, Amazon Web Services zwolni kilkaset osób w zespole ds. technologii sklepów „fizycznych”. Ma to wpłynąć na zespoły zajmujące się sklepami Amazon Fresh.
Czujniki i kamery nie dały rady
Powodem ma być rezygnacja z technologii Just Walk Out w sklepach Amazon Fresh. Polegała ona na tym, że klienci mogli po prostu wejść do sklepu, wybrać towar i wyjść, a konto było automatycznie obciążane należnością za zakupy. Amazon chwalił się rozwiniętą sztuczną inteligencją i systemami czujników połączonych z kamerami obsługujących system. Technologia, wdrożona po raz pierwszy w 2016 roku, zapowiadała się jako wielka innowacja, a sklepy bez kasjerów wydawały się fanom technologii przyszłością dla tradycyjnego handlu odczuwającego konkurencję e-sklepów.
Czytaj więcej
Federalna Komisja Łączności prowadzi dochodzenie w sprawie Amazona w związku ze sprzedażą i promo...
Rzeczywistość okazała się być zdecydowanie mniej różowa. Po pierwsze, likwidacja kas na miejscu okazała się być de facto ich przeniesieniem tysiące kilometrów dalej, na subkontynent indyjski, gdzie w szczycie przy obsłudze sklepów pracowało 1000 osób, które z punktu widzenia klienta udawały sztuczną inteligencję.
Czytaj więcej
To będzie przełomowy rok dla ekspansji zaawansowanych algorytmów, technologii głębokiego uczenia...