Zgodnie z informacjami z wewnętrznych e-maili Amazona, do których dotarł serwis GeekWire, Amazon Web Services zwolni kilkaset osób w zespole ds. technologii sklepów „fizycznych”. Ma to wpłynąć na zespoły zajmujące się sklepami Amazon Fresh.
Czujniki i kamery nie dały rady
Powodem ma być rezygnacja z technologii Just Walk Out w sklepach Amazon Fresh. Polegała ona na tym, że klienci mogli po prostu wejść do sklepu, wybrać towar i wyjść, a konto było automatycznie obciążane należnością za zakupy. Amazon chwalił się rozwiniętą sztuczną inteligencją i systemami czujników połączonych z kamerami obsługujących system. Technologia, wdrożona po raz pierwszy w 2016 roku, zapowiadała się jako wielka innowacja, a sklepy bez kasjerów wydawały się fanom technologii przyszłością dla tradycyjnego handlu odczuwającego konkurencję e-sklepów.
Czytaj więcej
Federalna Komisja Łączności prowadzi dochodzenie w sprawie Amazona w związku ze sprzedażą i promowaniem nielegalnych produktów zakłócających sygnał radiowy.
Rzeczywistość okazała się być zdecydowanie mniej różowa. Po pierwsze, likwidacja kas na miejscu okazała się być de facto ich przeniesieniem tysiące kilometrów dalej, na subkontynent indyjski, gdzie w szczycie przy obsłudze sklepów pracowało 1000 osób, które z punktu widzenia klienta udawały sztuczną inteligencję.
Czytaj więcej
To będzie przełomowy rok dla ekspansji zaawansowanych algorytmów, technologii głębokiego uczenia i tzw. machine learning (uczenie maszynowe). Pojawią się zupełnie nowe urządzenia wykorzystujące AI i wręcz jej dedykowane.