Reklama

Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”

Meta, właściciel m.in. Facebook i Instagrama, ogłosiła właśnie, że udostępnia nową generację swojego najnowocześniejszego dużego modelu językowego (LLM). Chodzi o Llama 3 – system, który ma być ogólnodostępny, otwarty i „najpotężniejszy”.

Publikacja: 19.04.2024 10:37

Mark Zuckerberg wprowadza najpotężniejszy jak dotąd duży model AI typu open source

Mark Zuckerberg wprowadza najpotężniejszy jak dotąd duży model AI typu open source

Foto: Bloomberg

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka i twórca koncernu Meta, podał, że Llama 3 zawiera modele językowe 8B i 70B (z 8 i 70 mld parametrów), które mają szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach. Firma zapewnia, że jej sztuczna inteligencja wykazuje imponującą wydajność „w szerokiej gamie branżowych testów porównawczych” i oferuje nowe możliwości, w tym „ulepszone rozumowanie”. Eksperci mówią jednak wprost: to najpotężniejszy jak dotąd duży model typu open source. „Llama 3 wstrząśnie światem sztucznej inteligencji” – podaje na blogu platforma Anakin.AI.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama