Powtórka z internetowej bańki i krachu? „AI washing” przybiera szokujące rozmiary

Sztuczna inteligencja stała się słowem wytrychem, PR-ową sztuczką, która przyciąga uwagę i pieniądze inwestorów. Skala problemu jest poważna – już mówi się bowiem o spekulacyjnej bańce, podobnej do euforii Dot-Com z przełomu wieków.

Publikacja: 09.07.2024 06:28

W pełni automatyczne sklepy Amazon Go to wielki kit. Za innowacyjną technologią AI, która miała anal

W pełni automatyczne sklepy Amazon Go to wielki kit. Za innowacyjną technologią AI, która miała analizować, co kupujemy, kryło się prawie tysiąc pracowników z Indii, którzy „ręcznie” wszystko obliczali

Foto: shutterstock

Start-upy AI toną w pieniądzach, choć często jeszcze nie mają nawet skonfigurowanego biznesu. Brzmi utopijnie, ale takich historii na rynku jest coraz więcej – niektóre młode firmy technologiczne są w stanie pozyskać setki milionów dolarów, nim jeszcze stworzą produkt lub zaczną przynosić pierwsze przychody. O skali boomu świadczą dane Pitchbook – z tych wynika, że tylko w II kwartale br. amerykańscy inwestorzy VC wpompowali w spółki pracujące nad systemami sztucznej inteligencji ponad 27 mld dol. Do takich projektów trafił co drugi dolar zainwestowany w ogóle w tym czasie przez fundusze venture capital.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Globalne Interesy
Powstaje sieć Trump Mobile i smartfon „Made in USA”. Synowie Trumpa w akcji
Globalne Interesy
Elon Musk uruchamia robotaxi. To może być ostatnia szansa na ratunek dla Tesli
Globalne Interesy
Mattel i OpenAI łączą siły: Barbie zasilana sztuczną inteligencją?
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg zawiedziony swoją AI. Teraz chce zbudować „superinteligencję”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Globalne Interesy
„Płynne szkło” i rewolucyjne zmiany w numeracji. Apple zaskoczył