Gigantyczna awaria będzie drogo kosztować CrowdStrike. Cios z nieoczekiwanej strony

Firmę CrowdStrike zajmującą się cyberbezpieczeństwem, której nieudana aktualizacja zablokowała Windows na 8,5 mln komputerów, pozywają akcjonariusze, zarzucając oszustwo.

Publikacja: 01.08.2024 12:45

Awaria spowodowana przez CrowdStrike uderzyła mocno w linie lotnicze i sklepy

Awaria spowodowana przez CrowdStrike uderzyła mocno w linie lotnicze i sklepy

Foto: Bloomberg

Akcjonariusze twierdzą, że zarząd CrowStrike ukrył przed nimi problemy z oprogramowaniem i przeprowadził jego testy w sposób niewystarczający. Tymczasem z winy firmy 19 lipca doszło do jednej z największych awarii technologicznych w historii.

Pozew przeciwko CowdStrike

W pozwie zbiorowym złożonym w sądzie federalnym w Austin w Teksasie, akcjonariusze przekonują, że zapewnienia CrowdStrike dotyczące jego technologii były fałszywe i wprowadzające w błąd informuje Reuters. Dyrektor generalny George Kurtz miał przekonywać podczas telekonferencji z akcjonariuszami z 5 marca, że oprogramowanie CrowdStrike jest "sprawdzone, przetestowane i certyfikowane". Tymczasem wadliwa jego aktualizacja kilka miesięcy później zakłóciła działanie linii lotniczych, banków czy szpitali na całym świecie.

Czytaj więcej

Największe awarie w historii „cyfrowego świata”. Kiedy nastąpi kolejna?

Cena akcji CrowdStrike spadła od chwili awarii aż o 32 proc., redukując wartość rynkową firmy o 25 miliardów dolarów. George Kurtz został nawet wezwany do złożenia zeznań w Kongresie. Pozywający akcjonariusze mieli zatrudnić wybitnego prawnika Davida Boiesa do ubiegania się o odszkodowanie.

Wielkie koszty awarii

W oświadczeniu wydanym w środę zarząd CrowdStrike zapowiada, że „będzie energicznie bronić firmy”, W pozwie organizacja Plymouth County Retirement Association of Plymouth w stanie Massachusetts domaga się nieokreślonych jeszcze odszkodowań dla posiadaczy akcji CrowdStrike.

Akcjonariusze często pozywają firmy po nieoczekiwanych negatywnych wiadomościach, które powodują spadek cen akcji. Dlatego CrowdStrike może spodziewać się kolejnych pozwów.

Dyrektor generalny linii Delta Ed Bastian powiedział w środę CNBC, że awaria kosztowała jego linię lotniczą 500 milionów dolarów, uwzględniając utracone przychody i odszkodowania oraz koszt hoteli dla pasażerów, którzy nie mogli kontynuować podróży.

Akcjonariusze twierdzą, że zarząd CrowStrike ukrył przed nimi problemy z oprogramowaniem i przeprowadził jego testy w sposób niewystarczający. Tymczasem z winy firmy 19 lipca doszło do jednej z największych awarii technologicznych w historii.

Pozew przeciwko CowdStrike

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Te firmy rzuciły wyzwanie ChatGPT. Wielkie obawy w Ameryce przed chińską AI
Globalne Interesy
Rekord polskiej Wikipedii. Tak promuje jakość treści
Globalne Interesy
Intel zamroził wielką inwestycję w Polsce. Jeszcze większy problem mają Niemcy
Globalne Interesy
Padł rekord. Jeszcze nigdy tylu ludzi jednocześnie nie było w kosmosie
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Globalne Interesy
Sukces „prywatnego spaceru kosmicznego”. Astronauci najdalej od Ziemi od 50 lat