Reklama

Polska żąda ceł na produkty z chińskich platform e-handlu. Temu i Shein na celowniku

Polska i pięć innych państw UE rzucają wyzwanie chińskim internetowym platformom sprzedaży. Chcą ceł na produkty kupowanie za ich pośrednictwem. Teraz podbijają one rynek, sprytnie omijając regulacje i opłaty.

Publikacja: 27.09.2024 04:49

Chińskie platformy e-commerce podbijają rynek unijny. Konkurencja zarzuca im jednak obchodzenie loka

Chińskie platformy e-commerce podbijają rynek unijny. Konkurencja zarzuca im jednak obchodzenie lokalnych przepisów

Foto: Bloomberg

Za inicjatywą w tej sprawie stoją Niemcy, poparte przez Polskę, Austrię, Danię, Francję i Holandię. Poprosiły Komisję Europejską o podjęcie całego pakietu działań, których celem jest ukrócenie nieuczciwej – ich zdaniem – konkurencji ze strony rosnących w siłę chińskich platform. Jak zauważają w swoim liście do KE, zarówno Temu, jak i Shein, zostały już uznane przez Komisję za tzw. VLOP-y (czyli bardzo duże platformy internetowe). I jako takie mają szczególne obowiązki dotyczące np. kontrolowania legalności sprzedawanych za ich pośrednictwem produktów. A to oznacza też spełnianie europejskich norm jakości czy bezpieczeństwa.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Do sportu wchodzą humanoidy. Pierwsze światowe igrzyska, w których biegają i walczą roboty
Globalne Interesy
Chiny użyły groźnej broni w wojnie handlowej. Bez nich nie ma elektroniki
Globalne Interesy
Nowy ChatGPT rozczarował. Twórca przyznaje: „AI to bańka spekulacyjna”, ale chce wydać biliony
Globalne Interesy
Wicepremier Gawkowski: Kilka miliardów złotych z podatku cyfrowego rocznie. „Na innowacje i jakościowe treści”
Globalne Interesy
Zbliża się podatek cyfrowy w Polsce. Ile mogą zapłacić amerykańscy giganci?
Reklama
Reklama