Reklama

Uczą nawet języka, który nie istnieje. Kto stoi za aplikacją, która rozbiła bank?

To nie tylko najczęściej pobierana aplikacja mobilna do nauki języków, ale także wyceniana na 1,5 mld dol. firma. Duolingo wchodzi teraz na nowe obszary.

Publikacja: 23.10.2024 11:26

Aplikacja spod znaku sowy wchodzi na nowe obszary, m.in. lekcje matematyki i muzykę

Aplikacja spod znaku sowy wchodzi na nowe obszary, m.in. lekcje matematyki i muzykę

Foto: Gabby Jones/Bloomberg

Naukę języków obcych coraz wcześniej wspomagają aplikacje, które według Business on Apps wygenerowały w 2023 r. 1,08 mld dolarów przychodów. Najwięcej zarobiło Duolingo, aż 531 mln dol., zdecydowanie dominując nad rywalami takimi jak choćby Babbel, Rosetta Stone czy Busuu. Aplikacja ta ma dziś ok. 500 mln zarejestrowanych użytkowników, a 34 mln osób korzysta z niej przynajmniej raz dziennie. Odnotowuje też największą miesięczną liczbę pobrań wynoszącą 14,5 mln. Jej znakiem rozpoznawczym jest zielona sowa o imieniu Duo, która stała się viralem, jest też bohaterką licznych memów. Oferta Duolingo obejmuje 100 różnych kursów w 40 językach. Należą do nich także języki rzadko używane, jak hawajski, navajo i gaelicki, a nawet fikcyjny język High Valyrian z „Gry o Tron”.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Trump atakuje Microsoft. Domaga się zwolnienia byłej doradczyni Obamy
Globalne Interesy
Pekin przekłuje bańkę AI? Eksperci zaniepokojeni technologiczną euforią
Globalne Interesy
Bańka AI bliska pęknięcia? Bank Anglii ostrzega, a szefowa MFW mówi: „Zapnijcie pasy”
Globalne Interesy
Google stawia na sztuczną inteligencję. Konkurencja dla ChatGPT
Globalne Interesy
Myśliwiec Trumpa już w produkcji. Chiny nie chcą dać się wyprzedzić
Reklama
Reklama