Telekomunikacyjny gigant rusza z produkcją luksusowych aut. Powstał rywal Rolls-Royce'a

Zaciekle zwalczany przez władze USA koncern stawia na motoryzację. Chińczycy rozpoczęli już produkcję luksusowej limuzyny, zaczęła się też jej przedsprzedaż.

Publikacja: 29.11.2024 18:29

Auto od Huawei ma wyróżniać dwukolorowa kolorystyka, pionowe światła do jazdy dziennej, czy koła w s

Auto od Huawei ma wyróżniać dwukolorowa kolorystyka, pionowe światła do jazdy dziennej, czy koła w srebrnym polerowanym wykończeniu

Foto: Huawei, YouTube

Maextro S800 – tak ma nazywać się pojazd, w którego produkcję zaangażował się koncern Huawei. Firma, której smartfony swego czasu reklamował nawet Robert Lewandowski, zwalczana zaciekle przez USA, szuka możliwości rozwoju w całkiem nowych segmentach. Ta ucieczka do przodu może zaboleć takich potentatów jak Mercedes-Benz, czy Rolls-Royce.

Huawei stawia na samochody

W branży telekomunikacyjnej w USA i w Europie koncern znalazł się na cenzurowanym (np. Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G, co dotyczy zarówno Huawei, jak i ZTE), w fundamenty jego biznesu uderzyła również wojna handlowa między USA a Chinami. Administracja Joe Bidena przestała zatwierdzać licencje dla amerykańskich firm na eksport większości komponentów dla Huawei i na zmianę nastawienia nowego prezydenta Donalda Trumpa w tej kwestii nie ma co liczyć, a bardziej prawdopodobne jest tylko zaostrzenie kursu.

Czytaj więcej

„Złośliwe próby blokowania Chin". USA wyprowadzają potężny cios. Będzie gorąco

W tej sytuacji Huawei rozwija nową nogę biznesową – chce produkować auta. Już kiedyś próbował przygody z motoryzacją uczestnicząc w tworzeniu elektrycznego SUV-a Aito M9. Nie był to przebój, ale firma się nie zraziła. Niedawno podawano, że wspólnie z BAIC (submarka Beijing Automotive Group), odpowiedzialnym za produkcję samochodów elektrycznych, Huawei zainwestuje w nomy brand w branży moto – Stelato. Wedle zapowiedzi Sedan S9 miałby stanowić konkurencję dla luksusowych elektryków od Mercedesa czy BMW (ma 5160 mm długość i 1987 mm szerokości). Chiński gigant technologiczny poinformował, że – w kooperacji z partnerami – dostarczył dotychczas ponad 500 tys. pojazdów elektrycznych.

Teraz jednak Huawei pojawia się w jeszcze innej konstelacji. Mowa o partnerstwie z chińskim JAC, członkiem prężnie rozwijającego się Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA). Wspólnie mają wejść do najwyższego segmentu samochodów.

Maextro to chiński Maybach czy Rolls-Royce? Co o nim wiadomo?

Pierwszy model, pod marką Maextro, ma być pełnowymiarową limuzyną z rozstawem osi 3370 milimetrów. Luksusowy pojazd, który już zaczęto określać mianem chińskiego Maybacha, ma wyróżniać dwukolorowa kolorystyka, pionowe światła do jazdy dziennej, czy koła w srebrnym polerowanym wykończeniu.

Czytaj więcej

Huawei chce popsuć premierę iPhone'a? Potrójnie składany telefon z milionami zamówień

Maextro S800 ma być rękawicą rzuconą przez Chińczyków najwyższej kategorii samochodów z rodziny Rolls-Royce Phantom, czy modelowi S od Mercede-Benz. Jak podał Richard Yu, prezes Intelligent Automotive Solution, jednostki Huawei odpowiedzialnej za ten projekt, firma buduje auto w oparciu o architekturę przeznaczoną do obsługi technologii jazdy półautonomicznej poziomu 3. Koncept zaprezentowano oficjalnie kilka dni temu w Shenzhen, ale przedsprzedaż już ruszyła. I tanio nie będzie. Cena pojazdu ma zaczynać się od 1 mln RMB (560 tys. zł), ale szacuje się, że przeciętny koszt samochodu będzie oscylował na pułapie ponad 800 tys. zł. Pod maską nowego auta próżno szukać silników spalinowych – Maextro S800 to elektryk. Na razie jednak na temat specyfikacji jego układu napędowego niewiele wiadomo. Szczegóły mają być ujawniono bliżej premiery Maextro, którą zaplanowano na początek przyszłego roku.

Maextro S800 – tak ma nazywać się pojazd, w którego produkcję zaangażował się koncern Huawei. Firma, której smartfony swego czasu reklamował nawet Robert Lewandowski, zwalczana zaciekle przez USA, szuka możliwości rozwoju w całkiem nowych segmentach. Ta ucieczka do przodu może zaboleć takich potentatów jak Mercedes-Benz, czy Rolls-Royce.

Huawei stawia na samochody

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Polska pomijana przez giganta AI. Ten bot tworzy wideo na podstawie poleceń tekstem
Globalne Interesy
Amerykański koncern oskarżony o uciszanie pracowników i szpiegowanie ich urządzeń
Globalne Interesy
Amerykańskie chipy „nie są już bezpieczne”. Zaostrza się konflikt Chin z USA
Globalne Interesy
To może być rewolucja w Apple. Takiego iPhone'a jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Globalne Interesy
Rewolucja w ChatGPT. Nie wszyscy użytkownicy będą zadowoleni