Telekomunikacyjny gigant rusza z produkcją luksusowych aut. Powstał rywal Rolls-Royce'a

Zaciekle zwalczany przez władze USA koncern stawia na motoryzację. Chińczycy rozpoczęli już produkcję luksusowej limuzyny, zaczęła się też jej przedsprzedaż.

Publikacja: 29.11.2024 18:29

Auto od Huawei ma wyróżniać dwukolorowa kolorystyka, pionowe światła do jazdy dziennej, czy koła w s

Auto od Huawei ma wyróżniać dwukolorowa kolorystyka, pionowe światła do jazdy dziennej, czy koła w srebrnym polerowanym wykończeniu

Foto: Huawei, YouTube

Maextro S800 – tak ma nazywać się pojazd, w którego produkcję zaangażował się koncern Huawei. Firma, której smartfony swego czasu reklamował nawet Robert Lewandowski, zwalczana zaciekle przez USA, szuka możliwości rozwoju w całkiem nowych segmentach. Ta ucieczka do przodu może zaboleć takich potentatów jak Mercedes-Benz, czy Rolls-Royce.

Huawei stawia na samochody

W branży telekomunikacyjnej w USA i w Europie koncern znalazł się na cenzurowanym (np. Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G, co dotyczy zarówno Huawei, jak i ZTE), w fundamenty jego biznesu uderzyła również wojna handlowa między USA a Chinami. Administracja Joe Bidena przestała zatwierdzać licencje dla amerykańskich firm na eksport większości komponentów dla Huawei i na zmianę nastawienia nowego prezydenta Donalda Trumpa w tej kwestii nie ma co liczyć, a bardziej prawdopodobne jest tylko zaostrzenie kursu.

Czytaj więcej

„Złośliwe próby blokowania Chin". USA wyprowadzają potężny cios. Będzie gorąco

W tej sytuacji Huawei rozwija nową nogę biznesową – chce produkować auta. Już kiedyś próbował przygody z motoryzacją uczestnicząc w tworzeniu elektrycznego SUV-a Aito M9. Nie był to przebój, ale firma się nie zraziła. Niedawno podawano, że wspólnie z BAIC (submarka Beijing Automotive Group), odpowiedzialnym za produkcję samochodów elektrycznych, Huawei zainwestuje w nomy brand w branży moto – Stelato. Wedle zapowiedzi Sedan S9 miałby stanowić konkurencję dla luksusowych elektryków od Mercedesa czy BMW (ma 5160 mm długość i 1987 mm szerokości). Chiński gigant technologiczny poinformował, że – w kooperacji z partnerami – dostarczył dotychczas ponad 500 tys. pojazdów elektrycznych.

Teraz jednak Huawei pojawia się w jeszcze innej konstelacji. Mowa o partnerstwie z chińskim JAC, członkiem prężnie rozwijającego się Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA). Wspólnie mają wejść do najwyższego segmentu samochodów.

Maextro to chiński Maybach czy Rolls-Royce? Co o nim wiadomo?

Pierwszy model, pod marką Maextro, ma być pełnowymiarową limuzyną z rozstawem osi 3370 milimetrów. Luksusowy pojazd, który już zaczęto określać mianem chińskiego Maybacha, ma wyróżniać dwukolorowa kolorystyka, pionowe światła do jazdy dziennej, czy koła w srebrnym polerowanym wykończeniu.

Czytaj więcej

Huawei chce popsuć premierę iPhone'a? Potrójnie składany telefon z milionami zamówień

Maextro S800 ma być rękawicą rzuconą przez Chińczyków najwyższej kategorii samochodów z rodziny Rolls-Royce Phantom, czy modelowi S od Mercede-Benz. Jak podał Richard Yu, prezes Intelligent Automotive Solution, jednostki Huawei odpowiedzialnej za ten projekt, firma buduje auto w oparciu o architekturę przeznaczoną do obsługi technologii jazdy półautonomicznej poziomu 3. Koncept zaprezentowano oficjalnie kilka dni temu w Shenzhen, ale przedsprzedaż już ruszyła. I tanio nie będzie. Cena pojazdu ma zaczynać się od 1 mln RMB (560 tys. zł), ale szacuje się, że przeciętny koszt samochodu będzie oscylował na pułapie ponad 800 tys. zł. Pod maską nowego auta próżno szukać silników spalinowych – Maextro S800 to elektryk. Na razie jednak na temat specyfikacji jego układu napędowego niewiele wiadomo. Szczegóły mają być ujawniono bliżej premiery Maextro, którą zaplanowano na początek przyszłego roku.

Maextro S800 – tak ma nazywać się pojazd, w którego produkcję zaangażował się koncern Huawei. Firma, której smartfony swego czasu reklamował nawet Robert Lewandowski, zwalczana zaciekle przez USA, szuka możliwości rozwoju w całkiem nowych segmentach. Ta ucieczka do przodu może zaboleć takich potentatów jak Mercedes-Benz, czy Rolls-Royce.

Huawei stawia na samochody

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
„Złośliwe próby blokowania Chin". USA wyprowadzają potężny cios. Będzie gorąco
Globalne Interesy
Nie tylko Netflix podnosi ceny. Jak płacić mniej za streaming? Kto jest najtańszy?
Globalne Interesy
Finansowy rajd Elona Muska. Ile jest obecnie wart najbogatszy człowiek świata?
Globalne Interesy
Monopol Google zagrożony. Co zrobi Donald Trump?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Globalne Interesy
Kiedy Amerykanie znów wylądują na Księżycu? Chiny mają podobny plan i się śpieszą
Materiał Promocyjny
Fundusze Europejskie stawiają na transport intermodalny