Ogromna awaria Spotify. Nie działa na całym świecie

Problemy z aplikacją do odtwarzania muzyki zaczęły się pojawiać około godziny 14. czasu polskiego. Firma przyznała, że wciąż ustala powody awarii.

Publikacja: 16.04.2025 16:18

Większość zgłoszeń dotyczy aplikacji na smartfony, ale znaczna liczba osób ma również problemy z odt

Większość zgłoszeń dotyczy aplikacji na smartfony, ale znaczna liczba osób ma również problemy z odtwarzaczem internetowym

Foto: Bloomberg

Zgłoszeń awarii w serwisie Downdetector zaczęło gwałtownie przybywać około godziny 8 rano czasu wschodniego w USA, czyli 14. czasu polskiego. Szybko ponad 40 tys. użytkowników Spotify zgłosiło problemy w USA, a później w wielu innych regionach, co pokazuje, że problem ma charakter globalny.

Większość zgłoszeń dotyczy aplikacji na smartfony, ale znaczna liczba osób ma również problemy z odtwarzaczem internetowym. Spotify przyznało się do problemów na swoim koncie Spotify Status i twierdzi, że sprawdza ich powody. - Naprawianie problemów z wyszukiwaniem jest już wdrażane - podał serwis Techradar. Póki co, coraz więcej zgłoszeń pochodzi z Wielkiej Brytanii, ale w innych regionach liczba ta rośnie.

Czytaj więcej

Przyznali się do uderzenia w platformę X. „Uciszanie" Elona Muska?

Wielu użytkowników nadal przekazuje m.in. przez media społecznościowe, że strona główna serwisu wyświetla tylko trzy kropki, odtwarzacz internetowy także jest niedostępny.

Spotify ma świetne wyniki

Awaria uderzyła w firmę, która poprawia swoje wyniki finansowe i ma za sobą pierwszy pełny rok rentowności. Zgodnie ze sprawozdaniem za 2024 r. Spotify zamknęło czwarty kwartał 2024 r. z lepszym wynikiem niż kiedykolwiek wcześniej. 

Muzyczny serwis streamingowy podał, że liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła o 12 proc. w skali roku do 675 milionów, a liczba subskrybentów wzrosła o 11 proc. rdr do 263 milionów. Całkowity przychód wzrósł o 16 proc. rdr do 4,2 miliarda euro, a marża brutto wzrosła o 555 punktów bazowych rdr do 32,2 proc. Dochód operacyjny wzrósł do 477 milionów euro.

- Będziemy nadal przyspieszali przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu wydajności, jaki osiągnęliśmy w zeszłym roku. To połączenie pozwoli nam budować najlepsze i najbardziej wartościowe doświadczenie użytkownika — powiedział Daniel Ek, założyciel i dyrektor generalny Spotify.

Zgłoszeń awarii w serwisie Downdetector zaczęło gwałtownie przybywać około godziny 8 rano czasu wschodniego w USA, czyli 14. czasu polskiego. Szybko ponad 40 tys. użytkowników Spotify zgłosiło problemy w USA, a później w wielu innych regionach, co pokazuje, że problem ma charakter globalny.

Większość zgłoszeń dotyczy aplikacji na smartfony, ale znaczna liczba osób ma również problemy z odtwarzaczem internetowym. Spotify przyznało się do problemów na swoim koncie Spotify Status i twierdzi, że sprawdza ich powody. - Naprawianie problemów z wyszukiwaniem jest już wdrażane - podał serwis Techradar. Póki co, coraz więcej zgłoszeń pochodzi z Wielkiej Brytanii, ale w innych regionach liczba ta rośnie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
„Złota kopuła” Trumpa ma ochronić Amerykę przed rakietami. Chce ją zbudować Musk
Globalne Interesy
Multimiliarder tworzy nowy serwis społecznościowy. To cios w Muska i Zuckerberga
Globalne Interesy
Meta wyszkoli AI na wpisach na Facebooku. Będą kontrowersje
Globalne Interesy
Nie Trzaskowski, Nawrocki czy Mentzen. To ci kandydaci podbili internet po debacie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Globalne Interesy
„Aniołki Bezosa” poleciały w kosmos. Wśród nich wielka gwiazda muzyki