To zainteresowanie przekłada się na realne wzrosty cen akcji deweloperów na giełdzie i zwiększoną rozpoznawalność krajowych marek na zagranicznych rynkach. Ale i nad Wisłą coraz częściej sięgamy po klawiaturę bądź konsolowego pada. W zeszłym roku Polacy wydali na gry wideo ponad 2 mld zł – wynika z badań firmy analitycznej Newzoo i firmy Wargaming.
Pojedynczy gracz wydał prawie 220 zł. To o 8 proc. więcej niż w 2017 r., a bieżący rok ma zakończyć się jeszcze lepiej. Polacy grają coraz chętniej, zwłaszcza w gry mobilne oraz w wersji na PC i konsole, na które wydali średnio ponad 600 mln zł w każdym segmencie.
Fala podnosi wszystkie łodzie
– Branża gier komputerowych jest jedną z najbardziej dynamicznych gałęzi światowego i polskiego przemysłu, także jej rozwojowa tendencja jest naturalną konsekwencją tego stanu rzeczy. Wzrosty wydatków Polaków w segmencie konsol i gier mobilnych pokazują, że przestajemy być głównie rynkiem gier PC, a otwieramy się na nowe sposoby konsumpcji treści – komentował dla „Business Insider” Konrad Rawiński, senior PR Manager Wargaming na Polskę i kraje bałtyckie.
CZYTAJ TAKŻE: Datę premiery polskiego Cyberpunka 2077 podał Keanu Reeves
W 2018 roku globalna wartość rynku oscylowała wokół 140 mld dol. W tym miejscu można byłoby pokusić się o zestawienie tego rynku z przemysłem filmowym, warto jednak pamiętać, że oba są ze sobą silnie powiązane.