Aktualizacja: 21.11.2024 21:52 Publikacja: 27.05.2022 01:33
Foto: Bloomberg
Ekskluzywne produkcje na PlayStation cieszyły się wśród fanów dużym powodzeniem, ale z racji ograniczeń tylko do jednej platformy miały ograniczony zasięg. Część produkcji Sony dedykowało jednak nie tylko PS4, czy PS5, ale również komputerom (tzw. portowanie gier).
Okazało się, że to na tyle dochodowy biznes, że koncern stojący za PlayStation zamierza teraz znaczącą część swoich kolejnych tytułów tworzyć właśnie na inne platformy. Japończycy podali, że do 2025 r. zamierzają około połowy gier adresować do użytkowników PC oraz urządzeń mobilnych. Produkcje dedykowane smartfonom dotąd w Sony to była kompletna nisza. Jeszcze w 2019 r. ten segment praktycznie nie istniał, a w 2020 r. odpowiadał za mniej niż 10 proc. produkcji giganta. To się zmieni – plan zakłada, że w ciągu trzech lat udział gier mobilnych w Sony skoczy dwukrotnie. W tym czasie segment PC ma wzrosnąć z ok. 20 do 30 proc. I trudno się dziwić decyzji koncernu skoro – wedle prognoz – w br. sprzedaż gier Sony na pecety ma się potroić.
Przychody ze sprzedaży "Frostpunka 2" od 11 bit studios przekroczyły już nakłady poniesione na produkcję i marketing, ale premiera i tak jest rozczarowaniem - uważają analitycy. Wycena akcji spółki stopniała w poniedziałek o ponad jedną trzecią.
Hit od Amazona to zjawisko – powstał na kanwie gry, a ta dzięki popularności serialu wróciła do łask. Eksperci sądzą, iż ten miks kultury gamingu i ekranu to patent na sukces, po który producenci sięgać będą teraz coraz częściej.
Wojna w Ukrainie, palestyńsko-izraelski konflikt, pandemia covid czy tragedia batyskafu Titan – bieżące wydarzenia stają się pożywką dla producentów gier.
Gra oparta na powieści Stanisława Lema zebrała na Steamie aż 93 proc. pozytywnych recenzji. Analitycy zwracają jednak uwagę na znacznie niższe od oczekiwań zainteresowanie grą. Kurs akcji producenta runął.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Recenzenci chwalą stylistykę retro sci-fi, bardzo dobrą grę aktorską, interesującą narrację czy ciekawe efekty wizualne. Minusami mają być sporadyczne problemy z animacją i dźwiękiem, słabnąca fabuła oraz krótki czas gry. Czy odniesie sukces?
Giganci przemysłu muzycznego - Sony, Warner i Universal - pozwali dwie firmy zajmujące się produkcją algorytmów sztucznej inteligencji. Oskarżyli je o plagiat piosenek na "niemal niewyobrażalną skalę". To nie pierwszy raz, gdy AI jest na bakier z prawem autorskim.
Sklepy LG, Sony i Bosch w Rosji nie mają już czym handlować. Magazyny zostały wyczyszczone do zera, a nowych dostaw nie ma i nie będzie.
Japoński koncern Sony zerwał transakcję zakupu indyjskiej spółki medialnej z powodu posiadania przez nią aktywów w Rosji. Wartość transakcji oceniana była na 10 mld dolarów.
Sony ma już rozwiązanie pozwalające oglądającemu telewizję wyłączyć reklamę, jeśli tylko oglądający odpowiednio głośno krzyknie… nazwę promowanej marki. Można też będzie przez telewizor zamówić właśnie reklamowany produkt.
Obrońcy praw konsumentów w Wielkiej Brytanii oskarżyli giganta gamingu o wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku i zawyżanie cen. Chcą, by oddał graczom... 5 mld funtów.
Japoński producent elektroniki użytkowej Sony i producent samochodów Honda zawiązali spółkę joint venture o równych udziałach, która zacznie w 2025 r. sprzedawać auta elektryczne.
Firma technologiczna – Sony Corp. oraz motoryzacyjna – Honda Motor Co Ltd. potwierdziły połączenie sił w opracowywaniu i sprzedaży samochodów elektrycznych. Zapraszają również innych partnerów, którzy chcieli, by współpracować przy tym projekcie.
Sony, którego studio filmowe już wstrzymało produkcję w Rosji, poinformowało, że wstrzymuje sprzedaż konsoli do gier PlayStation oraz biznesowe operacje w Rosji. „Sony Interactive Entertainment dołącza do globalnej społeczności, wzywając do pokoju na Ukrainie” – napisano w oświadczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas