Google wraca do „Snake’a”. Gra wszechczasów znów na telefonach

Bloomberg

Posiadacze smartfonów i użytkownicy wyszukiwarki Google’a w poniedziałek dostali prezent – gigant z Mountain View udostępnił im nową wersję kultowej już gry. To nie prima aprilis, ale właśnie niespodzianka z okazji tego dnia.

Aby zagrać wystarczy w oknie wyszukiwarki wpisać hasło „snake”, by na ekranie komputera, czy tabletu zagrać w hitowy tytuł. Użytkownicy smartfonów z kolei mogą bawić się, odpalając aplikację Mapy Google. W Mapach można zagrać w kultowego „węża”, wybierając lokalizację, w której chcemy rywalizować.

Shutterstock

Do wyboru są m.in. Kair, Sydney, Tokio, czy San Francisco. Primaaprilisowy prezent od Google’a dostępny będzie niestety tylko przez ten jeden wyjątkowy dzień.

CZYTAJ TAKŻE: Gry mobilne nadają tempo

Popularny „wąż” to jedna z pierwszych mobilnych gier, w którą zagrywali się m.in. posiadacze telefonów Nokia. Tytuł jest jednak znacznie starszy niż same telefony komórkowe. Debiutował już w 1997 r., wówczas pod nazwą „Blockade”.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucja w grach. Zabójca konsol od Google`a

Spopularyzowany został właśnie przez Nokię, która preinstalowała go na swoich urządzeniach. Zabawa polega na sterowaniu wężem, który – poruszając się po planszy – zjada napotkane przedmioty, a w efekcie robi się coraz dłuższy. Uznaje się, że gra ta jest prekursorem tak popularnej dziś mobilnej rozrywki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowa technologia batem na podróbki

Blockchain ma pomagać w walce z masowym fałszowaniem produktów. Takie rozwiązania testuje już branża ...

Raj dla hakerów. Oto najgorsze hasła internetowe w 2018 r.

Po raz kolejny na czele listy najgorszych, bo najłatwiejszych do odgadnięcia haseł znalazły się ...

„Jadł tylko to, co osobiście zabił”. Prezes Twittera wspomina obiad z Zuckerbergiem

Szefowie największych mediów społecznościowych mieli unikalne przeżycie kulinarne. Szef Twittera Jack Dorsey długo będzie ...

Polska firma IT sponsorem piłkarskiego mistrza Francji

Comarch, znany głównie ze sponsoringu rodzimej Cracovii, teraz ma ambicję pokazać się szerzej piłkarskiemu ...

Brak wiedzy najczęstszą przyczyną obaw firm przed chmurą

Odsetek polskich przedsiębiorstw korzystających z usług chmurowych wzrósł w zeszłym roku o 6 pkt ...

Sharp chce wyszarpać kawał polskiego rynku smartfonów

Japoński koncern dobrze znany m.in. z produkcji telewizorów, chce podbić europejski rynek urządzeń mobilnych, ...