Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

bloomberg

Dni gier na fizycznych nośnikach wydają się być policzone. Płyty w atrakcyjnych opakowaniach przyciągających wzrok były hitem sprzedaży ostatnich kilkunastu ostatnich lat, ale w ostatnim czasie ten model sprzedaży zabija cyfrowa dystrybucja.

O skali tego zjawiska mogą świadczyć dane z rynku brytyjskiego i amerykańskiego, gdzie 80 proc. sprzedaży gier w 2018 r. odbyło się online. W Wlk. Brytanii popyt na gry pudełkowe stopniał w zeszłym roku o prawie 3 proc., przy czym dystrybucja cyfrowa skoczyła o ponad 12 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Jesteś dobry w gry wideo? Możesz zarabiać krocie

Z kolei wyniki EA za IV kwartał ub.r. pokazują, że produkty cyfrowe (nie tylko gry, ale też ich rozszerzenia czy mikropłatności online) generują już niemal 3/4 przychodów tego game dewelopera.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wojna o pasażerów bliska rozstrzygnięcia. Uber się kaja

Sejm chce w środę w zaledwie trzy godziny określić kształt rynku przewozu osób. Amerykańska ...

Nowe dowody osobiste mogą kusić przestępców

Dowody osobiste, wydawane na podstawie wniosków złożonych od 4 marca, mają już warstwę elektroniczną. ...

Facebook tworzy zaskakującą grę VR. Będziesz miał avatara

Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział nowy projekt z zakresu wirtualnej rzeczywistości – Facebook ...

Klastery boru – niezwykłe cząsteczki w walce z nowotworami

W Instytucie Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN im. Ludwika Hirszfelda we Wrocławiu trwają prace ...

Ten pracodawca wie, kiedy uprawiasz seks

Amerykański koncern Activision Blizzard płaci pracownikom za używanie i dostęp do danych z aplikacji ...

Powstał dom z plastikowych butelek. Jest odporny na huragany

Dość już tego betonu. Firma JD Composites w tym tygodniu zaprezentowała swój pierwszy dom ...