Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

bloomberg

Dni gier na fizycznych nośnikach wydają się być policzone. Płyty w atrakcyjnych opakowaniach przyciągających wzrok były hitem sprzedaży ostatnich kilkunastu ostatnich lat, ale w ostatnim czasie ten model sprzedaży zabija cyfrowa dystrybucja.

O skali tego zjawiska mogą świadczyć dane z rynku brytyjskiego i amerykańskiego, gdzie 80 proc. sprzedaży gier w 2018 r. odbyło się online. W Wlk. Brytanii popyt na gry pudełkowe stopniał w zeszłym roku o prawie 3 proc., przy czym dystrybucja cyfrowa skoczyła o ponad 12 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Jesteś dobry w gry wideo? Możesz zarabiać krocie

Z kolei wyniki EA za IV kwartał ub.r. pokazują, że produkty cyfrowe (nie tylko gry, ale też ich rozszerzenia czy mikropłatności online) generują już niemal 3/4 przychodów tego game dewelopera.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec z narzekaniem na działanie WiFi

Badacze z Massachusetts Institute of Technology (MIT) stworzyli system inteligentnego rozdzielania łącza internetowego pomiędzy ...

Polska firma zapowiedziała horror w Los Angeles

Krakowska spółka nieoczekiwanie zaprezentowała trailer nowej gry „Blair Witch” i zapowiedziała jej premierę już ...

Alibaba uruchamia nowy kanał premium

W ramach swojej platformy Idle Fish chiński gigant otworzy miejsce, na którym firmy będą ...

Rozwiązania informatyczne w służbie jakości

Konkurencja wśród przedsiębiorstw nieustannie rośnie. Te, które nie postawią na efektywność i jakość, wypadną ...

Zygmunt Solorz może zostać królem centrów przetwarzania danych

Rosnący ruch internetowy i konieczność przechowywania danych firm działających online sprawia, że w Polsce ...

Ojciec polskiego grafenu: Boli mnie, że rządzący nie mają wizji, jak rozwijać grafen

Na świecie trwa grafenowe szaleństwo, kraje wydają na to ogromne pieniądze. Czy Polska potrafi ...