Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

bloomberg

Dni gier na fizycznych nośnikach wydają się być policzone. Płyty w atrakcyjnych opakowaniach przyciągających wzrok były hitem sprzedaży ostatnich kilkunastu ostatnich lat, ale w ostatnim czasie ten model sprzedaży zabija cyfrowa dystrybucja.

O skali tego zjawiska mogą świadczyć dane z rynku brytyjskiego i amerykańskiego, gdzie 80 proc. sprzedaży gier w 2018 r. odbyło się online. W Wlk. Brytanii popyt na gry pudełkowe stopniał w zeszłym roku o prawie 3 proc., przy czym dystrybucja cyfrowa skoczyła o ponad 12 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Jesteś dobry w gry wideo? Możesz zarabiać krocie

Z kolei wyniki EA za IV kwartał ub.r. pokazują, że produkty cyfrowe (nie tylko gry, ale też ich rozszerzenia czy mikropłatności online) generują już niemal 3/4 przychodów tego game dewelopera.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Oszuści problemem Amazona. Kradną lub zwracają piasek

Amazon poinformował, że jeden z jego pracowników został zatrzymany przez FBI za oszustwo. Doniósł ...

Kevin znów sam w domu. 6 mln odsłon w dwa dni

Macaulay Culkin, odtwarzający rolę Kevina, wrócił niej po 28 latach, reklamując Google Assistant. Nie ...

Najbogatszy człowiek jeszcze bogatszy. Dzięki koronawirusowi

Jeff Bezos, założyciel Amazona, powiększył swój majątek aż o 24 mld dol. do 138 ...

Zapłacisz okiem w hotelu. Rozwiązanie Wrocławian pierwsze na świecie

Rezerwacja hotelowego pokoju za pośrednictwem skanu tęczówki? Taką technologię rozwija rodzimy startup Payeye. Wrocławska ...

Założyciel Twittera przenosi się do Afryki. Kuszą go kryptowaluty

Jack Dorsey poinformował, że chce zamieszkać w Afryce. W 2020 r. zamierza przenieść się ...

Rewolucja na wodzie. Elektryczny spodek zastąpi deskę surfingową

Yanmar, znany japoński producent traktorów, silników, sprzętów rolniczych i maszyn budowlanych, wywołał na rynku ...