Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

bloomberg

Dni gier na fizycznych nośnikach wydają się być policzone. Płyty w atrakcyjnych opakowaniach przyciągających wzrok były hitem sprzedaży ostatnich kilkunastu ostatnich lat, ale w ostatnim czasie ten model sprzedaży zabija cyfrowa dystrybucja.

O skali tego zjawiska mogą świadczyć dane z rynku brytyjskiego i amerykańskiego, gdzie 80 proc. sprzedaży gier w 2018 r. odbyło się online. W Wlk. Brytanii popyt na gry pudełkowe stopniał w zeszłym roku o prawie 3 proc., przy czym dystrybucja cyfrowa skoczyła o ponad 12 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Jesteś dobry w gry wideo? Możesz zarabiać krocie

Z kolei wyniki EA za IV kwartał ub.r. pokazują, że produkty cyfrowe (nie tylko gry, ale też ich rozszerzenia czy mikropłatności online) generują już niemal 3/4 przychodów tego game dewelopera.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Włosi tworzą respirator z polskim sercem

„Open Breath” to projekt włoskich inżynierów, chcących stworzyć w pełni funkcjonalny respirator za pomocą ...

Czy król kryptowalut wyjdzie z dołka?

Analitycy prognozują w tym roku wzrost liczby inwestujących w bitcoina i to nie tylko ...

Debiut fotograficznej „bestii”. Czy wyścig smartfonów na piksele ma sens?

Xiaomi wkrótce wprowadzi do sprzedaży swój najdroższy dotąd smartfon – Mi Note 10. To ...

11 bit studios wierzy we „Frostpunka”. Kolejny ma być „Projekt 8”

Rok 2020 będzie dla 11 bit studios pracowity. Firma rekrutuje i przeprowadza się do ...

Nowoczesny ekran może zwiększyć sprzedaż

Digital signage to nie tylko wyświetlanie treści, ale też wchodzenie w interakcję z otoczeniem, ...

Beata Kozidrak w reklamie serialu Netflixa. Klip zdobywa ogromną popularność

Netflix sięga po kolejną polską gwiazdę, żeby wypromować swój serial. W filmie reklamowym najnowszego, ...