Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

Dni gier na fizycznych nośnikach wydają się być policzone. Płyty w atrakcyjnych opakowaniach przyciągających wzrok były hitem sprzedaży ostatnich kilkunastu ostatnich lat, ale w ostatnim czasie ten model sprzedaży zabija cyfrowa dystrybucja.

Publikacja: 29.04.2019 23:00

Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

Foto: bloomberg

O skali tego zjawiska mogą świadczyć dane z rynku brytyjskiego i amerykańskiego, gdzie 80 proc. sprzedaży gier w 2018 r. odbyło się online. W Wlk. Brytanii popyt na gry pudełkowe stopniał w zeszłym roku o prawie 3 proc., przy czym dystrybucja cyfrowa skoczyła o ponad 12 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Jesteś dobry w gry wideo? Możesz zarabiać krocie

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont