Reklama

Jesteś dobry w gry wideo? Możesz zarabiać krocie

Młodzieży nie chce się już nawet grać. Wolą oglądać, jak kto inny to robi. Streamerzy, osoby dostarczające im rozrywki, mogą zarabiać na takiej działalności ogromne pieniądze.

Publikacja: 17.03.2019 00:38

Jesteś dobry w gry wideo? Możesz zarabiać krocie

Foto: cyfrowa.rp.pl

Tyler Blevins, najbardziej popularny streamer na świecie, za zagranie przez kilka godzin w „Apex Legends” dostał od producenta gier Electronic Arts 1 mln dol. – twierdzi agencja Reuters.

CZYTAJ TAKŻE: Turnieje e-sportu przyciągają miliony

Znany w środowisku jako Ninja został wybrany przez amerykański koncern razem z innymi popularnymi streamerami. Zadanie było proste – grać przez kilka godzin po premierze i transmitować to w świat. Akcja marketingowa opłaciła się, bo po 3 dniach w „Apex Legends” grało już 10 mln ludzi (gra miała premierę 4 lutego). EA twierdzi, że elementem promocji był wpis na Tweeterze 5 lutego i granie do południa.

""

Apex Legends to hit ostatnich miesięcy

Foto: cyfrowa.rp.pl

Na Twitchu (platformie do streamowania) sam Ninja ma 13 mln obserwujących. 1 mln dol. może wydawać się dużo, ale Ninja jest przyzwyczajony do takich pieniędzy. W jednym z wywiadów zdradził, że miesięcznie zarabia ok. 500 tys. dolarów, czasem znacznie więcej.

Reklama
Reklama

EA za te same działania zapłaciło również polsko-kanadyjskiemu streamerowi o pseudonimie „Shroud”. Na Twitchu ogląda go prawie 6 mln ludzi.

CZYTAJ TAKŻE: Biznes poznaje wielką moc cyfrowej rozrywki

„Apex Legends” to darmowa sieciowa strzelanka typu battle royale, segmencie w którym obecnie jest gorąco. Mimo, że gra jest darmowa, wydawcy zarabiają krocie na mikrotransakcjach. Przez udaną akcję marketingową „Apex Legends” udało się odgryźć spory kawałek tortu, łącznie z częścią, która należała do „Fortnite”. Na początku marca „Apex Legends” miało bazę 50 mln użytkowników, „Fortnite” – 200 mln.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucja w świecie gier: „Apex Legends” bije „Fortnite’a”

Trzy dni po premierze gry wycena EA na giełdzie skoczyła o 4 mld dol., czyli o 16 proc.

Na grach można już kolosalne pieniądze, największe, biorąc udział w e-sportowych turniejach. Wydawca „Fortnite” tylko w tym roku przeznaczył na nagrody 100 mln dolarów.

Gry & e-Sport
Rewolucja w grach: AI tworzy postacie, które myślą jak ludzie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gry & e-Sport
Już jest hitem w USA. CD Projekt pokazał zwiastun „Wiedźmina 4” z niezwykłą grafiką
Gry & e-Sport
Kiedy pojawi się czwarty Wiedźmin? CD Projekt odsłania kolejne karty
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama