Targi E3: Nowy „Snajper” ma upolować klientów dla CI Games

Podczas trwających targów branżowych polski CI Games pokazuje nową część „Snajpera”. – Zwiastun został przyjęty bardzo dobrze – twierdzi zarząd.

Publikacja: 12.06.2019 19:19

Polskie firmy efektownie pokazały się na L3 w Los Angeles, największych targach branży gamingowej

Polskie firmy efektownie pokazały się na L3 w Los Angeles, największych targach branży gamingowej

Foto: Bloomberg

Największa tegoroczna impreza w branży gier jest już na finiszu. Oficjalne zakończenie E3 zaplanowano na 13 czerwca. Polacy mają powody do zadowolenia. Swoje nowe gry prezentują tam CD Projekt, Techland, Bloober Team czy CI Games. Ta ostatnia firma finiszuje z kolejną częścią „Snajpera”.

CZYTAJ TAKŻE: Datę premiery polskiego Cyberpunka 2077 podał Keanu Reeves

– Zwiastun został bardzo dobrze przyjęty. Z racji wysokiej jakości mógłby on promować równie dobrze grę typu AAA (duże, wysokobudżetowe produkcje – red.), a przecież gra ukaże się w średniej cenie, czyli 39,99 euro/dol. – mówi Marek Tymiński, prezes CI Games. Dodaje, że cieszy go również fakt, że pierwszy materiał pokazujący rozgrywkę na największym zachodnim portalu IGN opisało wiele międzynarodowych mediów.

– Po targach E3 dokładnie przeanalizujemy informacje zwrotne od dziennikarzy i partnerów oraz podejmiemy decyzje, co w naszych grach wymaga poprawy i udoskonalenia – mówi prezes. Dodaje, że firma ma jeszcze kilka miesięcy do premiery „Snajpera”. – Mamy czas na wprowadzenie niezbędnych poprawek, jestem więc spokojny o odpowiednią jakość samej gry w dniu premiery – deklaruje Tymiński.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma zapowiedziała horror w Los Angeles

Podczas targów CI Games prezentuje też dwie gry z wydawnictwa: „Roki” i „Eldest Souls”. Ta pierwsza tworzona jest jest przez doświadczony zespół i już wcześniej ukazywały się jej zapowiedzi, które zostały dobrze przyjęte. Natomiast „Eldest Souls” jest dziełem młodego studia. – To ich pierwsza gra. Po ostatnich kilku dniach możemy powiedzieć, że zarówno jej zwiastun, jak i sama gra przekonują do siebie tych, którym ją pokazujemy – twierdzi szef CI Games.

Sporo informacji dotyczących planów polskich studiów trafiło do publicznej wiadomości, jeszcze zanim ruszyły targi. CD Projekt na niedzielnej konferencji Microsoftu ujawnił datę premiery „Cyberpunka” i zapowiedział, że twarzą gry będzie znany aktor Keanu Reeves. Wywindowało to wycenę polskiej spółki na giełdzie do imponującego poziomu 22 mld zł.

CZYTAJ TAKŻE: Targi gier E3: nowy Xbox i zapowiedzi przebojów

„Cyberpunk” ma być grą większą i bardziej ambitną od serii „Wiedźmin”, dzięki której polskie studio stało się rozpoznawalne na całym świecie. Cały czas odcina kupony od tej gry, ale też ją rozwija. Właśnie zapowiedziało na ten rok premierę tytułu „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na platformę Nintendo Switch. Podkreśla, że pozwoli to nowej grupie odbiorców zapoznać się z „wiedźmińskim” światem, a wszystkim tym, którzy grę już znają, przeżyć ją ponownie na konsoli. Studio liczy, że nowe wydanie „Dzikiego Gonu” umocni jego pozycję jako najlepiej sprzedającego się tytułu z wiedźmińskiej serii. Do tej pory sprzedało się już ponad 40 mln egzemplarzy, z czego ponad połowę stanowi „Wiedźmin 3”.

Polski rynek gier ma wartość ponad 0,5 mld dolarów, a światowy 135 mld dolarów – szacuje firma Newzoo.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10