Polskie gry jadą do Niemiec

Gamescom to największe targi w branży gier w Europie.
Bloomberg

CD Projekt, Techland, Bloober Team, Klabater – to tylko niektóre firmy wybierające się na coroczne targi branży gier Gamescom. Co pokażą Polacy?

Mimo wakacji praca w firmach tworzących gry wre. Studia szykują się do Gamescom, największej europejskiej imprezy branżowej, która odbędzie się w Kolonii w dniach 20–24 sierpnia.

Dwóch gigantów na czele stawki

Obecność oficjalnie potwierdził już CD Projekt. Czerwcowe targi E3 w Los Angeles wywindowały kurs jego akcji do rekordowego poziomu po tym, jak spółka podała nowe wieści w sprawie „Cyberpunka”. Co pokaże w Kolonii? Zaplanowała nowe pokazy gry dla przedstawicieli prasy i partnerów biznesowych. W trakcie targów odbędą się również pierwsze kwalifikacje oficjalnego konkursu związanego z „Cyberpunkiem”. Na osobę, która zajmie pierwsze miejsce, czeka 2 tys. dol. nagrody oraz zestaw cyberpunkowych gadżetów. Zwycięstwo w kwalifikacjach gwarantuje również udział w wielkim finale, w którym łączna pula nagród wynosi 30 tys. dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Gry to ziemia obiecana, ale nie dla wszystkich

Premierę „Cyberpunka” zaplanowano na 16 kwietnia 2020 r. Studio spodziewa się, że gra odniesienie większy sukces niż dotychczasowa flagowa produkcja CD Projektu, czyli „Wiedźmin”.

Gamescom jest więc świetną okazją, żeby spotkać się z mediami i szerzej zaprezentować gameplay, czyli fragment gry

Wiosną przyszłego roku na rynek trafi też nowa gra Techlandu. – Po dużym sukcesie, jakim było przyjęcie „Dying Light 2” na targach E3 w Stanach Zjednoczonych, zamierzamy tym razem pokazać grę mediom w Europie. Na targach Gamescom będziemy obecni na stoisku Koch Media, naszego długoletniego partnera – zapowiada Karol Bach, dyrektor finansowy Techlandu. Dodaje, że podobnie jak w Los Angeles, na zamkniętych pokazach studio zaprezentuje blisko półgodzinny fragment rozgrywki, który pozwala poznać całą gamę nowych możliwości w grze, a także autorski system wyborów i konsekwencji.

CZYTAJ TAKŻE: Datę premiery polskiego Cyberpunka 2077 podał Keanu Reeves

– W tym roku na E3 nasza gra zdobyła ponad 40 nagród i nominacji. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak nowe demo zostanie odebrane przez media w Europie – mówi Bach.

Co pokażą inni?

W Polsce działa ponad 300 firm tworzących gry. W tej grupie jest CI Games, finiszujący z nowym „Sniperem”. Również wybiera się do Kolonii. Podobnie jak studio 7levels. – Biorąc pod uwagę bliskość tej imprezy, nie może nas tam zabraknąć. Szczególnie że premierę naszej nowej gry „Jet Kave Adventure” planujemy już niebawem. Gamescom jest więc świetną okazją, żeby spotkać się z mediami i szerzej zaprezentować gameplay (fragment gry – red.). Dzięki pomocy organizacji Indie Games Polska możemy być częścią polskiego stoiska w strefie biznesowej, gdzie planujemy także spotkania z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz europejskim oddziałem Nintendo – zapowiada Krzysztof Król, prezes 7Levels.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon idzie w gry i stawia na Tolkiena

Gracze z ciekawością czekają też na Bloober Team, który podczas nadchodzącej imprezy zaprezentuje „Blair Witch”.

– Możliwość stworzenia gry komputerowej opartej na absolutnym klasyku horroru, jakim bez wątpienia jest „Blair Witch Project”, to olbrzymie wyróżnienie dla naszego studia. Stanowi to również dowód zaufania, jakim obdarzyła nas wytwórnia Lionsgate, jeden z największych producentów filmowych na świecie, posiadający prawa autorskie do tego dzieła – mówi prezes Bloobera Piotr Babieno. Dodaje, że studio, tworząc „Blair Witch”, wpisuje się w globalną historię gamingu. – Ten tytuł będzie kupowany i komentowany od Australii po Kalifornię – mówi.

Fala debiutów

Wszystkie największe studia oprócz Techlandu są już notowane na giełdzie i cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów. Najnowszym debiutantem na rynku głównym GPW był BoomBit.

– W Kolonii pojawi się nasz dział rozwoju biznesu. Odbędzie szereg spotkań ze studiami, które potencjalnie mogłyby z nami współpracować. Wydawanie gier zewnętrznych twórców to jeden z filarów działalności BoomBita. Posiadane przez nas narzędzia business intelligence pomagają optymalizować grę i poprawiać jej parametry, przez co zwiększają szanse na jej sukces – mówi Marcin Olejarz, prezes BoomBita. Z kolei na rynku alternatywnym giełdy wkrótce zadebiutuje Klabater.

CZYTAJ TAKŻE: Kobiety zdominowały gry mobilne

– To najważniejszy Gamescom w historii naszej spółki. W przededniu debiutu widzimy olbrzymie zainteresowanie firmą ze strony inwestorów, analityków i branży gier z całego świata – podkreśla Michał Gembicki, prezes Klabatera.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Austriacki sposób na hejt. Komentarz tak, ale z dowodem osobistym

Austria pracuje nad nowymi przepisami, które mają pomóc ograniczyć agresję w internecie oraz epidemię ...

Chińscy hakerzy mogą stać za atakiem na Marriotta

To wywiad Chin odpowiada za ogromny wyciek danych z baz wielkiej amerykańskiej sieci hoteli ...

Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

Snap we współpracy z firmą modową Gucci wypuszcza inteligentne okulary. Spectacles x Gucci są ...

Kobieta zabierze Uberem tylko inną kobietę

Uber w Arabii Saudyjskiej wprowadził nową usługę: kobiety współpracujące z nim mogą określić swoje ...

Przychody Huawei przekroczyły 100 mld dolarów

Mimo problemów z administracją Donalda Trumpa chiński koncern telekomunikacyjny Huawei znacząco poprawił wyniki w ...

Kurierzy w odwrocie. Świąteczny prezent prosto z automatu

To rewolucja w e-commerce. Już niemal co trzecia przesyłka, zamiast do naszych rąk przez ...