Wiedźmin dalej lokomotywą CD Projektu. Wyniki nie rozczarowały

Wyniki studia za trzeci kwartał są lepsze od oczekiwań analityków. Inwestorzy czekają na nowe wieści dotyczące „Cyberpunka”.

Publikacja: 22.11.2019 11:03

Wiedźmin dalej ciągnie CD Projekt, choć wszyscy czekają już na Cyberpunka

Wiedźmin dalej ciągnie CD Projekt, choć wszyscy czekają już na Cyberpunka

Foto: mat. pras.

Zysk netto CD Projektu w III kwartale wyniósł 14,9 mln zł i był o 15 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Natomiast w porównaniu z ubiegłym rokiem spadł o 3,8 proc. Z kolei przychody rok do roku wzrosły o ponad 38 proc. do 92,9 mln zł i były znacząco wyższe od szacunków analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali średnio niespełna 75 mln zł. Również zysk operacyjny przebił konsensus – spadł rok do roku o ponad 8 proc. do 16,8 mln zł wobec zakładanych przez rynek niespełna 14 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: Netflixowy serial o wiedźminie może pomóc CD Projektowi

Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki podkreśla, że przychody osiągnięte w trzecim kwartale były wyższe niż przed rokiem m.in. za sprawą wzrostu sprzedaży „Wiedźmina 3”, pierwszych wysyłek wersji na konsolę Nintendo Switch oraz zwiększenia obrotów GOG.com.

Od lipca do września 2019 r. wydatki na prace rozwojowe w grupie przekroczyły rekordowe 43 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na koniec września osiągnęło poziom 333 mln zł.

– Ostatnie miesiące minęły nam pod znakiem intensywnej pracy nad dalszą produkcją „Cyberpunka”. Trwają wewnętrzne i zewnętrzne testy gry, rozpoczęliśmy również lokalizacje na poszczególne wersje językowe. Kontynuujemy globalną kampanię promocyjną. Poza największym europejskim wydarzeniem branży gamingowej, którym są targi gamescom w Kolonii, z fanami gier spotkaliśmy się m.in. w Tokio, Mediolanie, Moskwie, Melbourne, Paryżu, Londynie, Zurychu i Berlinie. Prezentacje pokazowe obejrzało łącznie ponad 60 tysięcy osób – mówi, cytowany w komunikacie, Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt zaszokował wynikami, kurs szaleje

Po zakończeniu trzeciego kwartału kluczowymi wydarzeniami dla spółki były dwie premiery, dzięki którym grupa zadebiutowała na dwóch platformach. 15 października na konsolę Nintendo Switch trafił „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, z kolei 29 października odbyła się premiera „Gwinta” na urządzenia mobilne z systemem iOS.

– Bardzo cieszy nas pozytywne przyjęcie obu premier przez graczy, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż to nasze pierwsze produkcje na te platformy. Po pierwszych trzech tygodniach od premiery Gwinta na iOS 68 proc. naszych przychodów z gry pochodziło właśnie z tej platformy – podkreśla Nielubowicz.

Notowania CD Projektu zmieniają się dziś w niewielkim stopniu. Około
godz. 10 za akcję trzeba zapłacić 263,3 zł, co oznaczało symboliczny 0,1 proc. spadek względem wczorajszego zamknięcia.

Zysk netto CD Projektu w III kwartale wyniósł 14,9 mln zł i był o 15 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Natomiast w porównaniu z ubiegłym rokiem spadł o 3,8 proc. Z kolei przychody rok do roku wzrosły o ponad 38 proc. do 92,9 mln zł i były znacząco wyższe od szacunków analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali średnio niespełna 75 mln zł. Również zysk operacyjny przebił konsensus – spadł rok do roku o ponad 8 proc. do 16,8 mln zł wobec zakładanych przez rynek niespełna 14 mln zł.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10