Zysk netto CD Projektu w III kwartale wyniósł 14,9 mln zł i był o 15 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Natomiast w porównaniu z ubiegłym rokiem spadł o 3,8 proc. Z kolei przychody rok do roku wzrosły o ponad 38 proc. do 92,9 mln zł i były znacząco wyższe od szacunków analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali średnio niespełna 75 mln zł. Również zysk operacyjny przebił konsensus – spadł rok do roku o ponad 8 proc. do 16,8 mln zł wobec zakładanych przez rynek niespełna 14 mln zł.
CZYTAJ TAKŻE: Netflixowy serial o wiedźminie może pomóc CD Projektowi
Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki podkreśla, że przychody osiągnięte w trzecim kwartale były wyższe niż przed rokiem m.in. za sprawą wzrostu sprzedaży „Wiedźmina 3”, pierwszych wysyłek wersji na konsolę Nintendo Switch oraz zwiększenia obrotów GOG.com.
Od lipca do września 2019 r. wydatki na prace rozwojowe w grupie przekroczyły rekordowe 43 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na koniec września osiągnęło poziom 333 mln zł.
– Ostatnie miesiące minęły nam pod znakiem intensywnej pracy nad dalszą produkcją „Cyberpunka”. Trwają wewnętrzne i zewnętrzne testy gry, rozpoczęliśmy również lokalizacje na poszczególne wersje językowe. Kontynuujemy globalną kampanię promocyjną. Poza największym europejskim wydarzeniem branży gamingowej, którym są targi gamescom w Kolonii, z fanami gier spotkaliśmy się m.in. w Tokio, Mediolanie, Moskwie, Melbourne, Paryżu, Londynie, Zurychu i Berlinie. Prezentacje pokazowe obejrzało łącznie ponad 60 tysięcy osób – mówi, cytowany w komunikacie, Adam Kiciński, prezes CD Projektu.