„Minecraft” wątpliwym królem sieci

mat. pras.

Jak zmierzyć popularność poszczególnych gier wideo? Sprzedażą. Ale równie istotna jest wielkość zainteresowania danym tytułem w sieci. Jak donosi Gameindustry.biz, w serwisie YouTube absolutnie bezkonkurencyjny w tym roku okazał się „Minecraft”.

Gra zebrała tam aż 100 mld odsłon. Jednak w dużej mierze taki sukces to zasługa kontrowersyjnego youtubera PewDiePie, oskarżanego o rasizm i antysemityzm, o którym głośno stało się za sprawą streamowania ataku terrorysty w australijskim Christchurch (zabito wówczas 51 osób). Terrorysta podczas streamowania ataku z własnego telefonu zachęcił do subskrybowania PewDiePie’a. Youtuber potępił potem atak terrorysty, ale media i tak zaczęły go z nim kojarzyć”.

CZYTAJ TAKŻE: Gra, w której jesteś Jezusem i uzdrawiasz. Będzie skandal?

PewDiePie, który ma ponad 100 mln subskrybentów, wziął się do transmisji swoich rozgrywek w „Minecraft”. Zostanie królem sieci dzięki tej postaci to wątpliwy powód do dumy dla twórców hitowego tytułu.

Ten zdystansował rywali: na podium popularności w YouTubie znalazły się również „Fortnite”, który wygenerował 61 mld odsłon, i„GTA V” z 37 mld odwiedzin.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Francja na wojnie z Google. Wydawcy górą

Krajowy urząd antymonopolowy FCA polecił największej wyszukiwarce, aby dzieliła się z wydawcami i agencjami ...

Twórca Alibaby pomaga Europie w walce z koronawirusem

Jack Ma zobowiązał się przekazać dwa miliony masek ochronnych do dystrybucji w całej Europie. ...

To ma być kosmiczny Internet. SpaceX umieścił na orbicie 60 satelitów

Rakieta Falcon 9 firmy Elona Muska umieściła we wtorek na orbicie kolejne satelity systemu ...

Sławomir Matul: Wirtualna rzeczywistość bramą do realnego świata

Chcemy, żeby zacierała się granica wirtualności. Spowodować, żeby gogle i cały system był tylko ...

Zaczyna się wyścig na smartfony 5G

Nadciąga prawdziwy wysyp nowoczesnych telefonów wyposażonych w moduł do obsługi sieci piątej generacji. To ...

Polacy chcą grać na emocjach w internecie

AdEmotion chce dzięki systemowi rozpoznawania emocji użytkowników sieci zwiększać e-handel. Projekt znalazł już uznanie ...