Prawie 7 proc. więcej niż w 2018 r. wydadzą w tym roku Polacy na świąteczne prezenty – wynika z raportu Deloitte. Zdecydowanie niższą dynamikę widać w przypadku innych krajów – średnio w Europie wydatki na prezenty wzrosną w tym roku o 2 proc. Jednak tam w ujęciu wartościowym są one znacząco wyższe i wyższy jest też ich udział w całkowitych wydatkach bożonarodzeniowych.
CZYTAJ TAKŻE: Streaming i chmura zdominują gry wideo. Producenci muszą się łączyć
Nad Wisłą od lat największą popularnością cieszą się kosmetyki, perfumy, książki oraz słodycze. W pierwszej dziesiątce na dobre rozgościły się również gry. Ich producenci i twórcy gadżetów zacierają ręce i liczą na udany sezon.
Jest w czym wybierać
– Obserwujemy coraz większą liczbę świątecznych promocji, a spora grupa klientów wręcz wyczekuje końca roku, aby móc zakupić swoje ulubione tytuły w promocyjnych cenach – komentuje Błażej Szaflik, prezes firmy Carbon Studio. Dodaje, że w okresie świątecznym rośnie zainteresowanie nie tylko grami i gadżetami, ale także konsolami i goglami VR. Jego zdaniem to właśnie gry i gadżety związane z wirtualną rzeczywistością mogą być prawdziwym hitem pod tegoroczną choinką.