Przyspiesza kampania „Cyberpunka”. CD Projekt widzi „ogromny potencjał”

Bloomberg

W trzecim kwartale studio wypracowało 105 mln zł przychodów i ponad 23 mln zł zysku netto. Wyniki za czwarty kwartał zdeterminuje już premiera „Cyberpunka”. Jej termin został podtrzymany.

Przychody CD Projektu w III kwartale rok do roku wzrosły o niemal 13 proc., zysk operacyjny o niemal 70 proc., a zysk netto aż o 57 proc. (do 23,4 mln zł). – Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum – podobnie jak w minionych kwartałach dominował Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą Gwint oraz Wojna Krwi. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedna czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. – komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

CZYTAJ TAKŻE: Są pierwsze recenzje „Cyberpunka”. Podziw, ale i rozczarowanie walką

W III kwartale wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły 52 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 523 mln zł. Studio podkreśla, że kampania promocyjna gry wkracza w finalną fazę. W ubiegłym tygodniu dziennikarze branżowi mieli możliwość zagrania w 16-godzinny fragment Cyberpunka w ramach drugiego etapu pokazów najnowszej produkcji studia.

– Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał Cyberpunka. W ostatnich tygodniach widzimy rosnące zainteresowanie naszą najnowszą grą. Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dot. Cyberpunka – ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – zapowiada  Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rośnie rola HR w firmach

Łączenie twardych i miękkich kompetencji HR pozwala na realizację nowoczesnej polityki kadrowej skierowanej na ...

Ubezpieczyciele narzekają: Brytyjczycy spuszczają telefony w toaletach

Brytyjczycy są uzależnieni od urządzeń mobilnych do tego stopnia, że często zabierają je nawet ...

Powrót do przeszłości. Commodore 64 znów trafia na sklepowe półki

Kultowy komputer z lat osiemdziesiątych wraca do sklepów. Odświeżony, pojawi się w polskich sklepach ...

Platformy streamingowe w Polsce oblężone. Pomagają im problemy kin

Średnio o 20 proc. więcej realnych użytkowników niż w lutym odnotowało 10 najpopularniejszych internetowych ...

Gry mobilne idą jak burza. Pomaga pandemia

Sektor cyfrowej rozrywki jest beneficjentem trwającej pandemii – wynika z najnowszych szacunków portalu Sensor ...

Koncerny nie chcą się narażać Pekinowi. Kontrowersyjna gra Blizzarda

Kolejne firmy pokazują, że nie pozwolą, by osoby głośno popierające pluralizm, a ostatnio protesty ...