W cieniu „Cyberpunka” rosną polskie hity. Kto błyśnie w 2021 roku?

Bloomberg

Najnowsza gra CD Projektu rozczarowała wielu graczy, ale nie czas na załamywanie rąk. W przyszłym roku na rynek trafi kilkadziesiąt ciekawych tytułów.

„Cyberpunk” był najbardziej wyczekiwaną grą w tym roku. Trudno wskazać taki jeden tytuł w kontekście 2021 r., ale to nie znaczy, że będzie nudno. W Polsce mamy trzy studia produkujące duże, wysokobudżetowe gry (AAA). Oprócz CD Projektu są to Techland i People Can Fly. I właśnie na przyszły rok te dwa ostatnie szykują swoje premiery. „Outriders” PCF pojawi się już 2 lutego.

CZYTAJ TAKŻE: Co dalej z „Cyberpunkiem”. Możliwe scenariusze dla CD Projektu

– Tej produkcji z pewnością nie towarzyszy taki hype jak „Cyberpunkowi”, niemniej jednak także będzie to produkcja AAA, która zapowiada się na światowy hit – mówi Paweł Graniak, prezes Image Power. Z kolei Techland szykuje na 2021 r. „Dying Light 2”, czyli kontynuację swojego hitu o zombi.

Ciekawymi grami może też sypnąć grupa PlaWay. – Najbardziej liczę na premiery, które już zostały przekazane w formie prologu i otrzymały dużo dobrych ocen. Zaliczamy do nich „Builder of Egypt”, „Mr. Prepper”, „Succubus”, „Occupy Mars” i „Lustr from Beyound”. Recenzje graczy za ostatnie 30 dni oscylują w okolicach 85–90 proc., co daje nadzieję na ciepłe przyjęcie pełnej gry – mówi Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya.

Przyszły rok zapowiada się też pracowicie dla Varsav Game Studios. – W pierwszej części roku zamierzamy rozpocząć marketing „Giants Uprising” – zapowiada Łukasz Rosiński, prezes Varsav Game Studios.

CZYTAJ TAKŻE: Cherrypick Games stawia na nowy obiecujący biznes

Tymczasem z branży płyną głosy, że czarnym koniem na przyszły rok jest gra „The Medium” krakowskiego Bloober Teamu. Zadebiutuje 28 stycznia.

– Po cichu liczę, że będzie to dla nas duży krok do przodu – nie ukrywa Piotr Babieno, szef Bloobera. Akcja gry toczy się w Małopolsce. Do współpracy studio zaprosiło aktorów: Weronikę Rosati i Marcina Dorocińskiego. – Przede wszystkim mam wielką nadzieję, że w 2021 r. polskie środowisko game developerów pokaże, że wciąż jesteśmy jednym z najważniejszych miejsc dla branży gier – podsumowuje szef Bloobera.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gogle AR i VR idą do wojska

Amerykańska armia dostanie ponad 100 tys. gogli rozszerzonej rzeczywistości (AR). Sprzęt, który łączy obraz ...

Google wraca do „Snake’a”. Gra wszechczasów znów na telefonach

Posiadacze smartfonów i użytkownicy wyszukiwarki Google’a w poniedziałek dostali prezent – gigant z Mountain ...

Chmura Krajowa – system idealny?

Czy Chmura Krajowa jest systemem bez wad? To duży projekt, którego celem jest zwiększenie ...

Uniwersytet w Chmurze

Szkolnictwo wyższe nigdy już nie będzie takie samo. Jak nowe technologie wpłyną na obraz ...

Bitcoin może jeszcze mocno namieszać

Rok temu kosztował niemal 20 tys. dol., ale od tego czasu jego cena mocno ...

Klastery boru – niezwykłe cząsteczki w walce z nowotworami

W Instytucie Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN im. Ludwika Hirszfelda we Wrocławiu trwają prace ...