PlayStation 5 miało być przedświątecznym hitem. Sprzętu jednak nie ma nigdzie w sprzedaży. Szacuje się, że producent pokrył w Polsce jedynie ok. 10–20 proc. popytu na urządzenie.
Premiera konsoli nowej generacji od Sony miała być wielkim wydarzeniem. Wyczekiwany od dawna przez graczy produkt został jednak wyprzedany, jeszcze zanim się pojawił na półkach (w ramach tzw. pre-orderów, choć i nie dla wszystkich kupujących w ramach przedsprzedaży starczyło egzemplarzy). Dziś, prawie półtora miesiąca od rynkowego debiutu, nadal ciężko dostać PS5. Tydzień temu w sieciach z elektroniką użytkową (m.in. MediaMarkt) pojawiła się kolejna partia konsol, ale tak szybko, jak do nich trafiła, tak szybko zniknęła. Kolejne dostawy mają być dopiero na początku 2021 r. Niedobory są olbrzymie, a sprzedawcy nie ukrywają złości na Sony za brak odpowiednio przygotowanej dystrybucji. – Fani PlayStation wyładowują złość za brak towaru na sklepach, a nie producencie – podkreśla nam przedstawiciel jednej z sieci.
CZYTAJ TAKŻE: „Zabójca konsol” rusza wraz z Cyberpunkiem. Będzie jak w Netfliksie
O kłopotach z dostawami mówi nam również Karol Grzegorek, szef działu handlowego RTV Euro AGD. Jak zaznacza, dostępność konsol jest zupełnie nieadekwatna do wielkości popytu. – Zainteresowanie od początku znacznie przekraczało liczbę produktów dostarczanych przez dystrybutora. Biorąc pod uwagę, że była to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier gamingowych roku, wszyscy zakładali, że będą w stanie kupić nową generację konsoli, nawet jeśli nie w pierwszej dostawie, to w ciągu miesiąca–dwóch. Niestety, liczba produktów, które otrzymaliśmy dotychczas, była dalece niewystarczająca i sprzedawały się dosłownie w kilka minut. Nasi klienci są rozczarowani, ale my także, bo otrzymaliśmy tylko niewielką część naszego zamówienia – tłumaczy Grzegorek.

Bloomberg
CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt pozwany w Ameryce za Cyberpunka. Jest stanowisko spółki
Na niefrasobliwości japońskiego koncernu korzysta Microsoft. On również wprowadził na rynek kolejną generację swojej konsoli Xbox (premiera miała miejsce 10 listopada, dwa dni przed debiutem PS5), ale – w odróżnieniu od rywala – zapewnił dostępność odpowiadającą popytowi. Przedstawiciele RTV Euro AGD przyznają, że Xbox Series X sprzedaje się wyjątkowo dobrze. – Myślę, że na sukces Xboxa, poza dostępnością, wpływ miał także stały rozwój usługi GamePass (usługa subskrypcyjna, która – podobnie jak np. Netflix – daje dostęp online do biblioteki ponad 100 gier) – zauważa Karol Grzegorek.
Nie uzyskaliśmy od Sony komentarza w tej sprawie.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.