Wiele w ostatnim czasie mówi się o problemach związanych z implementacją RODO i wyzwaniach stojących przed przedsiębiorstwami zbierającymi i przetwarzającymi dane. Jednak wdrożenie nowych regulacji niesie ze sobą również sporo korzyści. Dla wszystkich uczestników rynku.
Biznes zmieni podejście
– Nie ulega wątpliwości, że rozporządzenie o ochronie danych osobowych wpłynie na procedury wewnętrzne firm z różnych sektorów gospodarki. Ograniczenia, jakie niesie ze sobą nowa regulacja, sprawią, że biznes będzie musiał zmienić podejście do przetwarzania, ochrony oraz wykorzystywania danych osobowych – mówi Miłosz Trawczyński, business consulting manager w SAS.
Ekspert wskazuje na takie pozytywy, jak lepsze zarządzanie danymi, co prowadzi do wzrostu efektywności biznesowej. 71 proc. badanych przez SAS właśnie za najważniejszą korzyść RODO uważa możliwość usprawnienia zarządzania danymi. To z kolei przyczyni się do wzrostu efektywności organizacji. Co ciekawe, 37 proc. organizacji twierdzi, że przygotowania do wdrożenia GDPR poprawią ich ogólny potencjał w zakresie IT. Ponadto 30 proc. podmiotów jest przekonanych, że przestrzeganie nowych wymogów pozytywnie wpłynie również na ich wizerunek.
Ale korzyści jest więcej. Jak zaznacza Miłosz Trawczyński, jedną z nich jest uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Wdrożenie odpowiednich zasad w konsekwencji usprawni bowiem procesy analityczne, pozwoli optymalizować wydajność operacyjną i redukować koszty (według danych SAS najwięcej zyskają departamenty odpowiedzialne za tzw. obszar customer intelligence oraz zarządzanie ryzykiem.