Aktualizacja: 09.12.2024 04:58 Publikacja: 19.07.2021 00:45
Do fabryk motoryzacyjnych trafiła prawie jedna trzecia z zainstalowanych w Polsce w zeszłym roku maszyn.
Foto: Bloomberg
Branża motoryzacyjna jest jednym z najbardziej złożonych sektorów gospodarki, ponieważ wymaga udziału wielu podmiotów i sprawnego łańcucha dostaw. Generuje także ogromne ilości danych, których wolumen jeszcze się zwiększy, gdy na drogi wyjadą autonomiczne pojazdy. Niestety, sektor ten jest coraz częściej atakowany przez cyberprzestępców. Według raportu Upstream z 2020 roku „Automotive Cybersecurity Report” opublikowanego przez Upstream w 2020 r. roczna liczna ataków stale rośnie (wzrost ten już w 2016 wynosił 605 proc.). Nic więc dziwnego, że branża podejmuje kroki w celu ochrony know-how, jak i wszelkich poufnych danych przez każdy podmiot biorący udział w łańcuchu produkcyjnym.
Mapy Google będą pokazywać raporty o zdarzeniach drogowych nie tylko od użytkowników tej aplikacji, ale również od osób korzystających z Waze. Dzięki temu użytkownicy map mają być lepiej poinformowani o tym, co dzieje się na drodze. Również jeśli chodzi np. o obecność kontroli drogowych.
Nie tylko chiński sprzęt telekomunikacyjny, drony czy kamery budzą obawy w USA. Dźwigi z Chin działają już w 80 proc. amerykańskich portów, a według Straży Przybrzeżnej pozwalają na zdalną kontrolę i przekazywanie cennych informacji.
W nowej rzeczywistości związanej z ekspansją AI i cyfryzacją muszą się odnaleźć i konsumenci, i firmy. Poświęcona temu będzie konferencja „Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości”.
W popularnej nawigacji od Google będzie można zgłaszać opóźnienia występujące w komunikacji publicznej. Nowa funkcja w Mapach Google ma pojawić się najpierw w Stanach Zjednoczonych, ale z czasem ma być udostępniona także w innych krajach.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Włamując się na naszą pocztę cyberprzestępcy nie tylko mają wgląd do wszelkich przechowywanych tam danych (znajdujących się na przykład w załącznikach). Za pośrednictwem adresu e-mail mogą również zyskać dostęp do innych, ważnych dla nas serwisów. Okazuje się, że przestępcy mają sposób na włamanie się nawet na te konta, w przypadku których występuję dwuskładnikowe uwierzytelnianie (jak np. Gmail).
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Oprogramowanie może doznać awarii, których wystąpienie grozi zakłóceniem prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę. Wdrażając oprogramowanie warto więc zawrzeć umowę o jego utrzymanie.
Awarie oprogramowania mogą spowodować znaczne szkody w biznesie. Dlatego warto rozważyć zawarcie umowy o utrzymanie systemu informatycznego.
Digitalizacja postępowania oraz sama idea prowadzenia rozpraw w trybie zdalnym to liczne korzyści dla wszystkich stron procesu. Kilka ostatnich lat pokazało jednak, że te zmiany niosą także wiele wyzwań.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Podmioty medyczne będą zobowiązane do przestrzegania AI Act. Konieczne może być powołanie zespołów ds. zgodności.
Pismo procesowe złożone w postaci elektronicznej, poza pewnymi szczególnymi procedurami, nie wywołuje skutków.
Jak wygląda rynek pracy menedżerów i specjalistów? Zastanawialiśmy się nad tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Artur Skiba, prezes firmy Antal.
W najnowszym numerze dodatku „Administracja” tradycyjnie poświęcamy sporo miejsca funkcjonowaniu spółek komunalnych i ich organów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas