Reklama

Facebook zablokował „największą sieć rosyjskiej dezinformacji”

Na ponad 60 kontach na Facebooku Rosjanie publikowali fałszywe wiadomości na temat wojny w Ukrainie. Wszystkie konta udawały strony informacyjne, by rozsiewać dezinformację w mediach społecznościowych. Zablokowano je wszystkie.

Publikacja: 27.09.2022 22:31

Facebook zablokował „największą sieć rosyjskiej dezinformacji”

Foto: Bloomberg

Rosyjska kampania dezinformacji skierowana była głównie na Niemcy, ale także Francję, Włochy, Ukrainę i Wielką Brytanię. Od maja sieć ponad 60 stron internetowych podszywających się pod legalne organizacje informacyjne w Europie publikowała artykuły krytykujące Ukrainę i agitujące przeciwko zachodnim sankcjom nałożonym na Rosję - poinformowała Meta, właściciel Facebooka i Instagrama.

Koncern potwierdził także, że ta sama grupa zajmowała się publikowaniem i promowaniem artykułów, memów oraz filmów skierowanych przeciwko Ukrainie na takich platformach oraz portalach jak YouTube, Instagram, Telegram, Twitter i Change.org.

Meta nazwała działalność tej grupy „największą i najbardziej złożoną operacją rosyjskiego pochodzenia, którą przerwaliśmy od początku wojny w Ukrainie”.

Czytaj więcej

Rosja chce surowo ukarać Wikipedię. „Za fałszerstwa”

Rosjanie podszywali się pod takie media jak niemiecki tygodnik "Spiegel" i dziennik „Bild" a także brytyjski dziennik "Guardian".

Reklama
Reklama

Meta rozpoczęła śledztwo po tym, jak niemiecki portal "t-online" i telewizja ZDF poinformowały o fałszywych stronach pod koniec sierpnia tego roku. Koncern twierdzi, że zablokowała w sumie 1633 konta, 703 strony i jedną grupę na Facebooku oraz 29 kont na Instagramie.

Amerykański koncern poinformował w komunikacie, iż liczy się z tym, że grupa nie zaprzestała działalności i będzie tworzyć nowe konta i strony, po zablokowaniu dotychczasowych. Meta zapewniła, że będzie śledzić i blokować kolejne strony szerzące rosyjska propagandę i dezinformację.

Poza tym Meta poinformowała, że usunęła „małą sieć” działającą w Chinach, która była skierowana do internautów USA, Czechach i chińsko- i francuskojęzycznych odbiorców w innych miejscach świata. Kampania „obejmowała cztery w dużej mierze oddzielne i krótkotrwałe akcje, z których każdy koncentrował się na określonej grupie odbiorców w różnym czasie między jesienią 2021 a połową września 2022” – poinformowała Meta. Akcje skupiały się na kwestiach amerykańskiej polityki wewnętrznej i były skierowane zarówno do wyborców republikańskich, jak i demokratycznych – informuje CNBC.

IT
„Cała Polska czyta dorosłym”, czyli jak słuchać nastolatków
IT
Co łączy Nawrockiego i pasikonika? Raport Google odsłania Polaków
IT
Prawnicy w świecie AI i dobroczynności
IT
Premiera tego serialu doprowadziła do awarii Netfliksa. Kiedy kolejne odcinki?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
IT
Śnieg paraliżuje dużą część Polski. Nowe ostrzeżenia IMGW dla wielu regionów
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama