Reklama

ChatGPT padł ofiarą piractwa na ogromną skalę. Żyła złota dla przestępców

Rośnie plaga kradzieży kluczy tzw. API do ChatGPT. Na nielegalnym dostępie do popularnej konwersacyjnej sztucznej inteligencji niektórzy oszczędzają nawet 150 tys. dol.

Publikacja: 09.06.2023 11:13

Klucze do ChatGPT są kradzione przez hakerów od użytkowników, którzy kupili je, czy to bezpośrednio

Klucze do ChatGPT są kradzione przez hakerów od użytkowników, którzy kupili je, czy to bezpośrednio z ich serwerów, czy też z platform jak Replit

Foto: Adobe Stock

Skala handlu skradzionymi tokenami API OpenAI przybiera coraz większe rozmiary. Na Discordzie pojawia się wiele ofert pirackich kluczy do bota, które dają możliwość nielegalnego wykorzystania mocy modelu GPT-4. Technologia ta dzięki API może zostać zaimplementowana w dowolnym biznesie i stać się źródłem zarobku, a wszystko z pominięciem opłat jakie nalicza za użytkowanie legalnych kont OpenAI. Jak pisze serwis Verge, w jednym przypadku „ktoś ukradł dostęp do konta OpenAI z górnym limitem użytkowania o wartości 150 tys. dol., a teraz oferuje ten dostęp za darmo innym członkom za pośrednictwem strony internetowej i dedykowanego serwera Discord. Ten serwer ma ponad 500 członków”.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
IT
Miał być hit. Eksperci alarmują: ta przeglądarka to „bezprecedensowe zagrożenie”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
IT
Kradzież biżuterii z Luwru rozpala domysły. Lawina pytań
IT
Rolnicy otwierają pola dla Polaków. Ratują się przed „klęską urodzaju”
IT
Zainteresowanie Polaków Strefą Gazy gwałtownie rośnie. Czego szukają w sieci?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
IT
Firmy alarmują: to już koniec CV i rekrutacyjny chaos. ChatGPT w służbie kandydatów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama