Reklama

Fałszywe SMS-y i e-maile to plaga. Oszuści podszywają się pod Pocztę

Fala ataków phishingowych, wyłudzających dane – m.in. loginy i hasła, zalała Polskę. Eksperci ostrzegają: teraz cyberprzestępcy szykują się na prawdziwe żniwa, podszywając się pod sklepy internetowe, Pocztę czy firmy kurierskie.

Publikacja: 08.11.2023 12:41

Oszuści podszywają się pod sklepy internetowe czy firmy kurierskie. Wysyłają SMS-y lub e-maile jako

Oszuści podszywają się pod sklepy internetowe czy firmy kurierskie. Wysyłają SMS-y lub e-maile jako DHL, InPost, czy Poczta Polska (PP), nagabując np. do kliknięcia podejrzanego linku

Foto: Adobe Stock

Zbliża się okres świąteczny, a wcześniej startuje szał zakupów związanych z tzw. Black Firiday (24 listopada) i Cyber Monday (27 listopada). Dla oszustów to najlepszy okres na próbę wyłudzenia naszych danych, czy haseł dostępu do konta bankowego. To dlatego tak często podszywają się pod sklepy internetowe, czy firmy kurierskie. Wysyłają SMS-y lub e-maile jako DHL, InPost, czy Poczta Polska (PP), nagabując np. do kliknięcia podejrzanego linku. Specjaliści od cyberbezpieczeństwa alarmują, by nie klikać w załączniki i takie odsyłacze na inne strony, jeśli nie mamy 100-proc. pewności z jakiego źródła pochodzi dana wiadomość.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
IT
Rekordy popularności w Polsce. Labubu przebija nawet iPhone’a
IT
Polacy czekają na niedzielę handlową. Czy 31 sierpnia sklepy będą otwarte?
IT
Ta akcja Biedronki co roku przyciąga tłumy. Rośnie zainteresowanie „Gangiem Biedroniaków"
IT
Carla Fernandes podbiła serca polskiej publiczności. Kim jest artystka?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
IT
Polacy chcą wiedzieć, co spadło na Osiny. Czym jest rosyjski dron Shahed 136?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama