Paweł Kolczyński: Szansą dla polskich firm jest wysoka specjalizacja

Technologie, które powstają w obrębie szeroko rozumianego przemysłu kosmicznego, bardzo często prędzej czy później wchodzą do powszechnego użytku – mówi Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP)

Publikacja: 26.05.2021 01:30

Paweł Kolczyński: Szansą dla polskich firm jest wysoka specjalizacja

Foto: mat. pras.

Jak rozwija się polski sektor kosmiczny?

To z jednej strony bardzo ciekawe, a z drugiej bardzo trudne pytanie, szczególnie aktualne w warunkach kryzysu, gdzie technologie kosmiczne stają się mniej bliskie zainteresowaniu zarówno decydentów, jak i społeczeństwa. Natomiast ten sektor zawsze rozwija się w swoim tempie, niezależnym od innych branż. Dzieje się tak dlatego, że technologie, które powstają w obrębie szeroko rozumianego przemysłu kosmicznego, bardzo często prędzej czy później wchodzą do powszechnego użytku; przemysł kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych. Jeżeli spojrzymy na ten sektor w Polsce, to w zależności od przyjętych kryteriów możemy powiedzieć, że działa na nim 150–200 przedsiębiorstw. Polskie firmy są bardzo innowacyjne. Są to też najczęściej przedsięwzięcia bardzo startupowe, aczkolwiek pojawiają się już prawdziwi liderzy i przedsiębiorstwa, które ze względu na swój dorobek technologiczny, techniczny, innowacyjny osiągają pułapy, które pozwalają im wchodzić w prawdziwą działalność komercyjną.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie i komentarze
Prof. Jan Widacki: Miliardy za częstotliwości kosztem inwestycji?
Opinie i komentarze
Michał Targiel, partner PwC Polska: Inwestycje w AI warunkiem przetrwania
Opinie i komentarze
Jakub Olek, TikTok: Staliśmy się ofiarą geopolityki
Opinie i komentarze
Steven Bailey, NCC Group: Dane użytkowników będą przeniesione do Europy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie i komentarze
Odpowiedzialne innowacje: Cyfrowe duchy zmarłych