Gości na stacji obsługują dwa jeżdżące boty. Wspomniany robo-kelner to model BellaBot. Ale Shell udostępnił też KittyBota, który informuje podróżnych o aktualnie trwających akcjach promocyjnych. Ten drugi obsługuje głównie część sklepową stacji – wita w niej przyjezdnych i zachęca do skorzystania z restauracji. Chętnych może nawet do niej pokierować.
Obie inteligentne maszyny wyposażono w czujniki 3D i modułowe podwozia. W efekcie poruszają się one z 0,5-sekundową, a więc niemal natychmiastową reakcją na ewentualne przeszkody.
BellaBot, który dowozi posiłki, powiadamia głosowo o swoim przyjeździe, wraz z informacją o numerze stolika. Dodatkowo - za pomocą migających światełek na tacy - zachęca gości do podniesienia dania. Może on dowieźć jednocześnie zamówienie dla czterech klientów. Wyposażony jest w technologię AI do interakcji głosowych, świetlnych czy dotykowych.
Czytaj więcej
Sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres wezwał do wprowadzenia nowych zasad użycia broni autonomicznej. Ma to zapobiec sytuacji, w której sztuczna inteligencja, sama będzie w stanie wyszukiwać i niszczyć wrogie cele, w tym ludzi.
– Wprowadzamy opcję zautomatyzowanej dostawy zamówień do stolika na stacjach bistro. To unikatowa propozycja nie tylko w skali Polski, lecz także Europy. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu uatrakcyjnimy pobyt na naszej stacji – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka działu rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.