Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 17:01 Publikacja: 24.10.2022 09:12
Foto: FedEx
Robo-kurier Roxo od FedEx opracowywany był przez inżynierów od 2019 r. Przedsięwzięcie było realizowane przez giganta logistycznego wspólnie z firmą Deka, stojącą za nowatorskim wózkiem inwalidzkim iBot (dzięki zestawom wielu kół był w stanie swobodnie poruszać się po schodach i podnosić użytkownika z poziomu siedzącego do pozycji pionowej). Roxo miał działać na podobnej zasadzie. Pojazd jeżdżący niecałe 20 km/h miał przewozić do 45 kg ładunku. Robot – dzięki kamerom i czujnikom Lidar – mógł autonomicznie nawigować wokół samochodów i pieszych.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Robot, którego stworzyli naukowcy z Uniwersytetu Harvard, może wydawać się przerażający, ale ma niezwykle delika...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Autonomiczne pojazdy dostarczające zamówione online jedzenie z restauracji stają się faktem. Po takie innowacyjn...
Marynarka wojenna USA ma ambitny plan, by blisko jedną trzecią jej floty stanowiły zrobotozywane okręty. Pod wzg...
To może być przełom w branży drążenia tuneli i podziemnych prac. Amerykańska firma Earthgrid stworzyła maszynę,...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Wygląda na to, że maszyny będą coraz bardziej upodabniać się do ludzi – i nie chodzi tylko o człekokształtną syl...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas