Udana kampania na platformie CrowdConnect sprawiła, że już szykowana jest kolejna emisja publiczna – tym razem władze Stars.Space chcą postawić na debiut na NewConnect. IPO planowane jest na I półrocze 2022 r.

Oferta Stars.Space w ramach equity crowdfundingu była podzielona na dwie transze – pierwszą skierowano do większych inwestorów (spółka zaoferowała akcje o wartości 1 mln zł), a drugą do wszystkich (firma pozyskała z niej 3,55 mln zł). Stars.Space zostało wycenione na 34,55 mln zł.

- Jest to obecnie największa dotąd kwota, którą w Polsce zebrano w ramach equity crowdfundingu - podkreśla Maciej Zegarski, prezes Stars.Space.

Czytaj więcej

Agota Jakutyte założyła startup Zenoo doświadczona ciężką chorobą swojego psa. Teraz liczy  na ekspa
Litwini nakarmią psy w Polsce. Dietetycznie

Startup skupia się na przewidywaniu trendów na rynku konsumenckim przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji, analizy Big Data oraz technologii VR. Obecnie spółka zajmuje się tworzeniem produktów inspirowanych kosmosem i przy współpracy z platformą społecznościową TikTok oraz siecią drogerii Rossmann wprowadziła na rynek pierwszą linię kosmetyków Stars from the Stars.

Do tej pory rekord branży crowdfundingowej nad Wisłą dzierżyła spółka CanPoland. Pod względem tempa zbiórki pieniędzy w zamian za udziały wciąż jest zresztą niepokonana. Spółka, które zajmuje się m.in. obrotem medyczną marihuaną, na początku br. zebrała bowiem 4,4 mln zł w zaledwie 11 minut. Ta branża generalnie należy do magnesów dla crowdfundingowych inwestorów. Wśród rekordzistów rodzimego rynku jest bowiem także Kombinat Konopny – spółka w ub. r. w 40 minut otrzymała od 726 inwestorów 4,2 mln zł.