Aktualizacja: 08.12.2024 01:38 Publikacja: 15.11.2021 16:31
Foto: Bubaa
Na rynku startupów pojawił się nowy gracz, który uruchomił platformę typu marketplace dla sprzedających i kupujących wyłącznie produkty dla dzieci, m.in. ubrania, zabawki, książki, wózki czy foteliki. Wszystkie z drugiej ręki. Dodatkowo biznesy prowadzące działalność z myślą o dzieciach (np. przedszkola, sale zabaw, nianie czy korepetytorzy) mogą zamieścić w aplikacji swoje ogłoszenia. – Naszym celem jest ułatwienie życia rodzicom i osobom planującym założenie rodziny. Chcemy, aby Bubaa stała się dla nich miejscem, gdzie znajdą wszystko czego potrzebują do wychowania swoich pociech – wskazuje współtwórca serwisu Mateusz Tycner.
Finansowanie młodych, innowacyjnych spółek spadło globalnie do najniższego poziomu od dziewięciu kwartałów. Liczba tzw. jednorożców gwałtownie topnieje.
Nadchodzi nowa jakość w projektowaniu koszul na miarę. Startup z Mysłowic opracował technologię, która umożliwi smartfonom zebranie miary online.
Toruński startup tworzy wirtualną przestrzeń, w której firmy produkcyjne mogą projektować zautomatyzowane stanowiska pracy, wykorzystując technologię 3D.
Spółka Stars.Space ustanowiła nowy rekord wartości kapitału zebranego w ramach crowdfundingu udziałowego. Firma zebrała w sieci, w zamian za udziały, 4,55 mln zł.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Spółka Spacelift, która automatyzuje zarządzanie serwerami w chmurze, zdobyła od inwestorów blisko 60 mln zł. Pieniądze do startupu popłynęły m.in. od funduszu Insight Partners z USA.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Start-up z Warszawy sięgnął po AI i opracował aplikację, która daje małym i średnim przedsiębiorstwom możliwość wystawiania faktur za pomocą promptów głosowych.
Cyrkularne innowacje zaskakują: z jednej strony świetnymi pomysłami, ale z drugiej nie najlepszymi perspektywami.
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Pomysł stworzenia funduszu innowacji pod egidą resortu obrony i mocne zaangażowanie armii w rozwój technologii sztucznej inteligencji to kierunki, które zdaniem ekspertów mogłyby zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Jest jednak „ale”.
Gdański medtech BrainScan zamierza pozyskać miliony złotych m.in. na certyfikację w amerykańskiej Agencji Żywności i Leków. W tym celu notowana na NewConnect spółka zamierza wkrótce przeprowadzić emisję akcji – ustaliła „Rzeczpospolita”.
Nasz eksportowy rodzynek w świecie sztucznej inteligencji, budzący także obawy za oceanem, otworzy w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. To może być początek budowy wielkiego ekosystemu AI w naszym kraju.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas