Milionowe oszczędności dzięki chatbotom

Popyt na chatboty, czyli inteligentne algorytmy, który potrafią prowadzić konwersacje przy użyciu języka naturalnego bądź tekstu, szybko rośnie – do 2020 r. nad Wisłą skoczy on o 25 proc. – szacują analitycy TogetherData.

Ta technologia to prawdziwa rewolucja. W ciągu najbliższych dwóch lat nawet 40 proc. kontaktów z klientami w naszym kraju może się odbywać bez udziału „czynnika ludzkiego”.

Analitycy TogetherData szacują, oszczędności wynikające z wprowadzenia chatbotów w Polsce do 2025 r. mogą wynieść prawie 150 mln zł. Ale przedsiębiorcy stawiają na te rozwiązania również z innych przyczyn – 1/3 liczy na usprawnienie obsługi klienta a ponad ¼ na wzrost sprzedaży.

Z kolei badania Grand View Research pokazują, że na świecie firmy sięgają po tę technologię także licząc na oszczędności (40 proc. wskazań). Globalny rynek chatbotów osiągnie do 2025 r. wartość 1,25 mld dol. Grand View Research podaje, że roczny wskaźnik wzrostu sięgnie ponad 24 proc. Natomiast według raportu firmy Juniper, implementacja chatbotów może przynieść globalnie do 2022 r. aż 8 mld dol. oszczędności.

– Chatboty i systemy oparte na sztucznej inteligencji to w takich obszarach jak sprzedaż, czy obsługa klienta, trend podyktowany wymogami stawianymi przez rzesze konsumentów. Dostępność przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, czy spersonalizowane i zindywidualizowane podejście do klienta są kluczowymi czynnikami przemawiającymi za tego typu rozwiązaniami – mówi Michał Grams, prezes firmy TogetherData.

Analizy wskazują, iż największy popyt na rozwiązania bazujące na chatbotach zostanie w ciągu najbliższych dwóch lat odnotowany w takich branżach jak ubezpieczenia (wzrost o 40 proc.), e-handel (39 proc.), telekomunikacja (20 proc.) oraz finanse (19 proc.).

– W przypadku prowadzenia procesu obsługi klienta przez sztuczną inteligencję, czynnik ludzki zostanie ograniczony jedynie do roli koordynującej i nadzorującej. Dodatkowo długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem zostałby ograniczony praktycznie do zera, ponieważ trafiałyby do nich tylko skomplikowane przypadki – wylicza zalety Michał Grams.

Mogą Ci się również spodobać

Google upamiętnia 185. rocznicę pierwszej publikacji „Pana Tadeusza”

28 czerwca 1834 roku, w Paryżu po raz pierwszy zostało wydane jedno z najważniejszych ...

W mediach społecznościowych możesz wypłynąć, ale i karierę zatopić

Wraz z ekspansją social mediów coraz ważniejsza staje się umiejętność budowania tam profesjonalnego wizerunku. ...

Ta aplikacja ułatwi życie rolników i urzędników. Pierwsza taka w Polsce

Największa rolnicza agencja w Polsce pokaże dziś aplikację do komunikacji z rolnikami. Tymczasem e-wnioski ...

Tesco testuje pierwszy sklep bez kas i obsługi

Placówka znajduje się na przedmieściach Londynu i powstała dzięki współpracy z izraelskim startupem. Tesco ...

Afera wokół „Jokera”. Film pochwałą przemocy?

Kategoria wiekowa najnowszego filmu z uniwersum DC wzbudza kontrowersje. „Joker” zadebiutował podczas festiwalu w ...

Kreml powoli zamyka dostęp do internetu

Senat przyjął ustawę umożliwiającą odcięcie rosyjskiej sieci od światowej. – Wyłączenie prądu sparaliżowało prace ...