Sławomir Matul: Wirtualna rzeczywistość bramą do realnego świata

Chcemy, żeby zacierała się granica wirtualności. Spowodować, żeby gogle i cały system był tylko bramą do świata, ale żeby świat był realny – mówi Sławomir Matul, VR Factory, gość programu RZECZoBIZNESIE.

VR Factory weszła w modny obszar e-sportu. – Postanowiliśmy pójść o krok dalej, czyli w e-sport rozgrywany z wykorzystaniem wirtualnej technologi. Inspiracja przyszła, gdy zaprosiliśmy 20 najlepszych barmanów w Europie do testowania naszej aplikacji. Chcieliśmy zrobić zawody dla barmanów wykorzystując wirtualną rzeczywistość – mówił Matul – Barmanom stworzyliśmy możliwość, żeby przenieść ich do naturalnego środowiska i weryfikować ich wiedzę na temat składu poszczególnych drinków, szybkości nalewania, precyzji itp. W Polsce stworzyliśmy pierwszą na świecie ligę. Zaprosiliśmy kilka tysięcy barmanów z których do 3 turniejów dostało się po kilkuset. Można to obejrzeć na naszym kanale YouTube i zobaczyć jak to wyglądało – dodał.

Gość zdradził, że VR Factory wygrała przetarg dla jednej z największych firm budowlanych na świecie.

– Realizujemy cały system, nie tylko do szkolenia, ale do weryfikacji wiedzy. Okazuje się, że w przemyśle budowlanym można wykorzystać wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość do wspierania inżynierów i wspierania różnych współpracujących ze sobą obszarów (ludzi od gazu, elektryki czy zabezpieczeń). System pozwala, żeby od początku być w budynku, który się buduje i widzieć wszystkie instalacje, jak ze sobą współgrają, czy nie wchodzą w kolizję, czy nie będzie problemu z ciepłem itd. – tłumaczył.

Dodał, że jest też aspekt możliwości weryfikacji wiedzy i przygotowania ludzi, którzy pracują na budowach.

– Większość osób ma dokument stwierdzający, że mieli jakiś kurs. Dopiero na żywo zaczynają się weryfikacje, które często potrafią być brzemienne w skutkach. Tworzymy system, który pozwala sprawdzić, co pracownik umie zanim pójdzie na budowę. Jeżeli zda ten egzamin, z dużą dozą prawdopodobieństwa sprawdzi się fizycznie – stwierdził Matul.

Przyznał, że na świecie to jest już trend. – W Polsce to nie kwestia braku możliwości technologicznych, tylko przygotowania systemowego, nakładów i stworzenia standardów. Będzie to powoli wchodziło jako zajęcia fakultatywne. Powoli przygotowujemy się do zaproponowania programu jako czegoś rozszerzającego sposób konsumowania wiedzy – mówił Matul.

Tłumaczył, że informatyka to obszar, który przygotowuje do pracy i pozwala nabyć umiejętności, które później używamy. – Wirtualna rzeczywistość pozwala, zamiast czytać książki i słuchać o czymś od nauczyciela, nagle znaleźć się w danej sytuacji, środowisku, poznać budynki, historyczne wydarzenia czy zobaczyć procesy chemiczne trudne do zwizualizowania – tłumaczył.

– Chcemy, żeby zacierała się granica wirtualności. Spowodować, żeby gogle i cały system był tylko bramą do świata, ale żeby świat był realny – dodał.

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Wymiana władz w Merlinie. Dymisja dwóch prezesów

Zarząd Merlina podał się do dymisji, a rada nadzorcza wybrała kolejnych jego członków. To ...

Technologia AI zamiast Excelu i kartki papieru

Poznański startup stworzył inteligentny algorytm optymalizujący grafiki pracy w firmach. Karolina Dolaś tematem czasu ...

Szybszy internet to szybszy wzrost pensji informatyków

Specjaliści od IT już dziś zarabiają bardzo dobrze, ale upowszechnienie telekomunikacji mobilnej piątej generacji ...

Startupy 2019. Studenci nauczą się zaglądać do brzucha

Laparo stworzył pierwszy na świecie symulator laparoskopowy, który może zrewolucjonizować obszar tzw. chirurgii minimalnie ...

Huawei pokazał smartfon ze składanym ekranem i z 5G

Po Samsungu kolejne firmy prezentują telefony ze składanymi ekranami, które mają się stać hitem ...

Nie zostawiajmy dzieci samych w cyfrowym świecie

Najważniejsze, aby Ogólnopolska Sieć Edukacyjna nie stała się tylko kolejnym internetem do szkoły – ...