Reklama

Chatboty wkraczają do firm i urzędów

Klienci coraz częściej wolą rozmawiać na czacie, niż nawiązywać kontakty osobiste czy dzwonić na infolinię. Do 2020 r. ponad połowa średnich i dużych firm wdroży wirtualnych asystentów – szacuje Gartner.

Publikacja: 13.01.2019 18:14

Chatboty wkraczają do firm i urzędów

Foto: Luke MacGregor/Bloomberg

Według Google Trends dynamika popularności wyszukiwania terminu „chatbot” na świecie od kilku lat systematycznie rośnie. To, o czym niedawno tylko mówiono, staje się rzeczywistością. Świadczą o tym liczne wdrożenia wirtualnych asystentów, budowanych na bazie algorytmów sztucznej inteligencji (AI). Według ekspertów firmy doradczej McKinsey zastosowanie AI może pomóc wygenerować światowej gospodarce od 3,5 do nawet 5,8 bln dolarów rocznie.

Wirtualni asystenci coraz śmielej wkraczają również na rynek polski. Spotkamy ich m.in. w branży finansowej. Firma technologiczna InteliWISE wskazuje też na medycynę. Podkreśla, że wprowadzenie surowych regulacji dotyczących danych osobowych (m.in. RODO) ułatwiło planowanie wykorzystywania innowacyjnych systemów komunikacji opartych na AI. Chatboty mogą wspierać pacjentów w różnych obszarach – od rejestracji na wizytę przez odbiór wyników po uzyskanie informacji dotyczących leków, ich kosztów czy dostępności w najbliższych aptekach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Jak planować karierę w erze AI? Szef OpenAI: Ten zawód oprze się automatyzacji
Technologie
AI zyskuje własny język niezrozumiały dla ludzi. Dźwięki jak w „Gwiezdnych wojnach”
Technologie
Nowa era w medycynie. Ten niezwykły robot rozwiąże kluczowy problem
Technologie
AI pisze przemówienia polityków i zostaje członkiem rządu. „Odporna na korupcję”
Technologie
AI wymyśla fakty? Twórcy ChatGPT zbadali halucynacje i mają na nie sposób
Reklama
Reklama