Chatboty wkraczają do firm i urzędów

Klienci coraz częściej wolą rozmawiać na czacie, niż nawiązywać kontakty osobiste czy dzwonić na infolinię. Do 2020 r. ponad połowa średnich i dużych firm wdroży wirtualnych asystentów – szacuje Gartner.

Publikacja: 13.01.2019 18:14

Chatboty wkraczają do firm i urzędów

Foto: Luke MacGregor/Bloomberg

Według Google Trends dynamika popularności wyszukiwania terminu „chatbot” na świecie od kilku lat systematycznie rośnie. To, o czym niedawno tylko mówiono, staje się rzeczywistością. Świadczą o tym liczne wdrożenia wirtualnych asystentów, budowanych na bazie algorytmów sztucznej inteligencji (AI). Według ekspertów firmy doradczej McKinsey zastosowanie AI może pomóc wygenerować światowej gospodarce od 3,5 do nawet 5,8 bln dolarów rocznie.

Wirtualni asystenci coraz śmielej wkraczają również na rynek polski. Spotkamy ich m.in. w branży finansowej. Firma technologiczna InteliWISE wskazuje też na medycynę. Podkreśla, że wprowadzenie surowych regulacji dotyczących danych osobowych (m.in. RODO) ułatwiło planowanie wykorzystywania innowacyjnych systemów komunikacji opartych na AI. Chatboty mogą wspierać pacjentów w różnych obszarach – od rejestracji na wizytę przez odbiór wyników po uzyskanie informacji dotyczących leków, ich kosztów czy dostępności w najbliższych aptekach.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Technologie
Ta technologia da chińskim dronom wielką przewagę. Wysokość nie będzie problemem
Technologie
Człowiek przestał być już potrzebny. Roboty uzyskały zaskakującą umiejętność
Technologie
Naukowcy zaskoczeni. AI może spontanicznie rozwijać komunikację podobną do ludzkiej
Technologie
Może złamać wszelkie zabezpieczenia, ale i wyleczyć raka. Ta technologia przebije AI
Technologie
Przyłapała nauczyciela na korzystaniu z ChatGPT. Studentka chce zwrotu czesnego