Porsche inwestuje w startup, który zrewolucjonizuje nocną jazdę

mat. pras.

Porsche zainteresowane jest stworzoną przez izraelski start-up TriEye kamerą, która dzięki technologii bliskiej podczerwieni poprawi widoczność nocą oraz w trudnych warunkach atmosferycznych, takich jak gęsta mgła, mocne opady deszczu bądź śniegu.

Technologia wykorzystana w kamerze, oparta jest na przełomowych czujnikach obrazu, który umożliwia korzystanie z podczerwieni krótkofalowej. Prezes i współzałożyciel TriEye Avi Bakal twierdzi, że główną misją firmy jest ratowanie życia i zmniejszanie ryzyka wypadków w każdych możliwych warunkach pogodowych i oświetleniowych.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche wykorzysta włókna lnu. Nie chodzi o ubrania dla kierowców

Producent deklaruje również, że opracowane kamery SWIR HD mają przewagę nad konkurencją, gdyż ich rozmiary są dużo mniejsze, a rozdzielczość, w jakiej nagrywają dużo większa. Dodatkowo koszt ich wyprodukowania to zaledwie ułamek ceny, jaka muszą ponieść producenci przy innych, podobnych rozwiązaniach, obecnie dostępnych na rynku. Tri Eye deklaruje, że ich kamera ma pojawić się na rynku już w 2020 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Słoneczne auta rzucają wyzwanie zwykłym elektrykom

Szef działu badań i rozwoju Porsche Michael Steiner powiedział, że firma widzi duży potencjał w technologii czujników Tri Eye, która toruje drogę następnej generacji systemów wspomagania kierowcy i autonomicznych funkcji jazdy. Według niego SWIR może być kluczowym elementem w ich rozwoju, gdyż zapewnia zwiększone bezpieczeństwo w konkurencyjnej cenie.

CZYTAJ TAKŻE: Auta coraz mniej ludzkie

Porsche dołączyło do grupy inwestorów, dzięki którym izraelski start-up zebrał od momentu swojego powstania w 2017 roku, już 22 miliony dolarów. Obecnie do inwestorów należą m.in. Intel Capital i Grove Ventures.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Najnowszy hit w biznesie: nadciągają chmury hybrydowe

Rozwiązania typu cloud upowszechniają się. Tempo rozwoju jeszcze przyspieszy dzięki modelom hybrydowym. Taka elastyczność ...

Roboty pomogą dzieciom z autyzmem rozróżniać emocje

Najmłodsi dotknięci autyzmem często mają problemy z odczytywaniem lub okazywaniem emocji, mogą być bardzo ...

Gra o Tron: darmowa reklama Starbucksa warta 2 mld dolarów

Niespodziewana wpadka twórców serialu „Gra o Tron” to prawdziwa gratka dla sieci Starbucks. Od ...

Przejmują ABC Datę i liczą na lepszy rok w na rynku komputerowym

Międzynarodowy koncern Also wraz z funduszem MCI chcą przejąć ABC Datę. To nowy rozdział ...

Wiedźmin dalej lokomotywą CD Projektu. Wyniki nie rozczarowały

Wyniki studia za trzeci kwartał są lepsze od oczekiwań analityków. Inwestorzy czekają na nowe ...

W Polsce brakuje pieniędzy dla dużych startupów

Rodzimy rynek inwestycji wysokiego ryzyka rozpędza się. Pod względem liczby funduszy VC przegoniliśmy już ...