Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 10:48 Publikacja: 26.11.2019 06:07
Foto: MIT
Sztuczna inteligencja zazwyczaj zakłada, że wszyscy kierowcy na drodze zachowują się tak samo, czyli w przewidywalny i racjonalny sposób. Każdy kierowca wie jednak, że to nieprawda. Nowe badania przeprowadzone przez MIT’s Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory (CSAIL) analizują ten problem. Naukowcy chcą nauczyć autonomiczne samochody przewidywania niebezpiecznych zachowań innych kierowców. Portal „Engadget” podaje, że stanowi to wyzwanie ze względu na świadomość społeczną, której maszyny nie posiadają.
CZYTAJ TAKŻE: Tesla coraz bliżej autonomicznych taksówek
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Sztuczna inteligencja przyczynia się do „najbardziej destrukcyjnego wyścigu zbrojeń w historii ludzkości” – ostr...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu Auburn stworzyli nowy rodzaj materiału, w którym elektrony mogą swobodnie...
ChatGPT-5, najnowsza wersja chatbota od OpenAI, generuje bardziej szkodliwe odpowiedzi niż poprzedni model, twie...
Naukowcy opracowali rewolucyjną metodę druku 3D, w której wykorzystują hydrożele jako szablony do wytwarzania wy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w opiece zdrowotnej może prowadzić do skomplikowanych sporów prawnych, zwła...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas